Part 15

Jag kastade en blick ut genom fönstret. Höghusens belysning var det enda som lös upp den annars så svarta kvällen som höll på att övergå till natt. Den digitala väckarklockan som stod på ett av nattduksborden visade 23:30.
"Snäälla Milla, kan vi inte hitta på något annat?"
"Skojar du, den här filmen är mitt uppe i upplösningen", svarade hon utan att se på mig. Sedan fortsatte hon.
"Ser du honom där, det kanske är han som är mördaren. Fast man kan inte veta säkert eftersom han inte fångades på övervakningskameran utanför kontoret där den där tjejen jobbade.. Fett skumt ju!". Själv hade jag slutat följa filmens handling efter bara tio minuter, actionkomedier var inget som föll mig i smaken.
"Men kom igen, vi kan spela spel, gå ut en sväng, knacka på andras dörrar och sen springa iväg och gömma oss, åka hiss.. vad som helst förutom det här!", jag la mig med ansiktet ner i kudden.
"SCHH", svarade Milla. Det var då jag fick nog. Jag fick helt enkelt hitta på något på egen hand, här orkade jag inte stanna!
'
Jag satte mig upp och gick fram till min resväska, drog upp ett par mjukisbyxor och en tjocktröja som jag satte på mig. Sedan tog jag min bärbara dator under armen och gick fram till dörren. Först då reagerade Milla.
"Vart ska du?"
"Ner till lobbyn, hörde att det fanns gratis surf där..".
"Okej, jag kanske kommer ner sen". Jag nickade och stängde dörren efter mig.
'
Hissen plingade till när jag nådde bottenvåningen och dörrarna gled upp. Jag såg mig förvirrat omkring, vart skulle jag sätta mig? Med bestämda steg gick jag mot receptionen, jag ville inte se ut som någon vilsen turist som bara stod och såg sig omkring.
"Excuse me, hur ska jag göra om jag vill surfa ute på internet?", jag ställde mig på tå för att kvinnan som satt på andra sidan disken skulle se mig. Hon började rota bland några papper innan hon gav mig en liten lapp.
"Här har du koden, det är bara att skriva in den när du startar datorn", sa hon och log.
Jag tackade och gick mot en soffgrupp som var ledig. Egentligen var nästan alla fotöljer och soffor lediga, det var inte många som satt här så här sent. De flesta hade förmodligen redan gått och lagt sig, förutom de som fortfarande satt kvar inne på hotellets bar och restaurang. Med jämna mellanrum kunde jag höra ljudliga rop och skratt där inifrån. Jag slog mig ner och vek upp datorn.
_________________________________________
P.S. Jag lovar att det kommer minst en till "part" ikväll! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

skiit bra!!! snälla 2 till i alla fall kanske en kan komma nu... i alla fall skiit bra story... <3

2010-12-04 @ 16:34:12
Postat av: Anonym

meeeerrrrrr nnuuuu!!!

2010-12-04 @ 17:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0