Part 28

Medan jag gick runt i vårat hotellrum och gjorde mig i ordning för kvällen låg Milla och zappade mellan de olika kanalerna på TVn. Jag hade flera gånger försökt att starta en konversation med henne utan någon vidare framgång, jag fick bara svar som "mm, jaa eller nej" och inte en enda följdfråga. Men efter att  jag både hunnit bytt om och bättrat på sminket så öppnade hon munnen och sa så mycket som en hel mening!
"Hur gick det idag?". Jag lyfte ansiktet från spegeln och såg frågande på henne.
"Vad menar du?". Egentligen visste jag precis vad hon ville veta, men för att inte få konversationen att dö ut på en gång spelade jag ovetande.
"Du åt lunch med Justin Bieber, vad tror du jag vill veta?!". Milla höjde dosan och knäppte av teven, sedan rätade hon på sig och satte sig upp i skräddarställning.
"Berätta allt!", sa hon och log. Jag log tillbaka och slog mig ner i en av fåtöljerna.
"Vill du verkligen veta allt?", frågade jag och log retsamt.
Milla nickade ivrigt, och sedan började jag berättade in i detalj om vad vi gjort. Vad vi hade beställt för mat, vart vi gick, lite utav våra samtalsämnen, livvakten som följt oss och slutligen om hur vi mött alla paparazzis. Mitt och Justins lilla samtal vi haft alldeles nyss ute i korridoren sa jag ingenting om.
"Wow, tänk om du blir känd imorgon!", sa Milla med stora ögon! Jag skrattade och svarade.
"Nej, jag tror nog inte det, eller jag hoppas inte det..".
"Varför inte?!", utbrast Milla.
"Men jag har ju inget vettigt att bli känd för?" Milla skakade bara oförstående på huvudet och suckade.
"När jag blir frisk och får träffa honom, då jäklar ska jag låta hela världen få reda på att jag dejtar Justin Bieber".
"Du är ju knäpp", sa jag och gick tillbaka till spegeln för att  fullfölja sminkningen.
'
Klockan gick snabbt den eftermiddagen trots att vi inte gjorde mycket annat än att ligga framför teven. En gång sprang jag i och för sig ut till andra sidan gatan och köpte med mig lite "starbucks fika", för att få Milla på bättre humör. Hon sa att illamåendet hade börjat lagt sig en aning, men hon var fortfarande försiktig för att inte stoppa i sig allt  för mycket. Jag åt en morotskaka och drack någon kaffedrink som smakade väldigt milt (och tur var väll det eftersom starkt kaffe inte är en av mina favoriter), medan Milla fick en kaffelatte med extra mycket socker i och en stor brownie. Precis när jag stoppat in den sista biten i munnen så knackade någon på dörren. Precis som imorse kikade jag ut genom titthålet och kunde skymta Justins frisyr. Jag stoppade ett tuggummi i munnen och drog åt mig min väska, men sen ångrade jag mig. Det fick räcka med att stoppa mobilen i jackfickan.
"Hejdå Milla", ropade jag och vred om låset och lät dörren glida upp.
'
________________________________________
Kommentera mycket så kommer flera parter idag! (:

Kommentarer
Postat av: Anonym

mer part!!:D

2010-12-11 @ 13:34:15
Postat av: Anonym

Mer part! Jätte bra

Det är så spännande :)

2010-12-11 @ 14:48:00
Postat av: S

dukttiiiiiiiig!! skriv meer:D <3

2010-12-11 @ 16:30:54
Postat av: Anonym

meeeeeerrr!!:D

2010-12-11 @ 18:49:56
Postat av: tina

fin blogg:D

kolla gärna in min med ;D

2010-12-11 @ 19:08:39
URL: http://tinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0