Part 36

Här kommer en lång del som ni ville, jag lovar att det kommer mer senare idag också! :D
_________________________________
'
Signalerna gick fram i vad som kände som en evighet. Tänk om han inte svarar? Han kanske till och med skickade smset till någon annan? Selena Gomez kanske? Shit, han kan ju faktiskt inte ha menat mig, vad tänkte jag på..? Jag skulle inte ha ringt tillbaka, jag skulle ha väntat på att han skulle ringa upp! Magen drog ihop sig när den femte signalen gick fram. Jag vägde över att lägga på, men om han nu skulle svara hade de bara blivit ännu pinsammare.. Plötsligt hörde jag ett kort brus från andra sidan av telefonen.
"Hey det är Justin", sa han. Det blev tyst i någon sekund innan jag förstod att jag var tvungen att svara.
"Ee.. hej Justin, det är Tyra..".
"Heey Tyra, så du har vaknat nu?!", svarade han och jag kunde inte undvika att le av att höra hans röst.
"Ja, haha, det har jag faktiskt!".
"Brabra, det var därför jag inte vågade ringa, ville inte väcka dig.. själv har jag vart uppe sen 6.."
"Aw vad gulligt av dig..", sa jag och fortsatte.
"Sen 6?! Stackare, du måste vara jättetrött..".
"Ja, lite gran kanske, men jag är van!". Innan jag han svara så sa han.
"Men du, jag ville att du skulle ringa bara för att säga att vi kanske hinner träffas idag ändå! Alltså.. jag menar, om du vill alltså.. och kan!". Jag log brett och svarade snabbt.
"Självklart, jag har all tid i världen!"
"Åh, vad bra!", svarade han och fortsatte sedan.
"Intevjuven är nog klar om en halvtimme eller något, så då åker vi tillbaks till hotellet och äter lunch där och låter crewet vila ett tag innan vi drar vidare till soundchecken inför showen ikväll..".
"Åh vad kul!", utbrast jag.
"Ska jag smsa när vi kommer? Vi har bokat bord nere i hotellets restaurang, så antingen kan vi äta där eller någon annanstans.. men helst inte ute.. det är väldigt mycket folk ute den här tiden en lördag.. om det funkar för dig?".
"Nämen absolut, det spelar ingen roll för mig! Gör så att du smsar när du kommer!".
"Och juste, ska jag boka en extra plats åt Milla också eller vad hon hette? Om vi väljer att äta på restaurangen eller?.. För jag antar att du kanske inte kan gå utan henne?" Det knöt sig ännu en gång i magen på mig.
"Jo, alltså.. Jag har ju försökt, men hon är.. hon har blivit jätte skum..". Han undrade om något hänt och då berättade jag om vårt lilla morgontjaffs. När jag pratat till punkt började Justin skratta.
"Men det här kan ju bli riktigt kul i så fall.. och någon gång måste väll antagligen bli den första gången jag träffar henne på riktigt?"..
"Ja, om du känner för det så visst! Men va väl förberedd på hennes speciella beteende.."
"Självklart..", sa Justin. Sedan var jag tvungen att gå.
"Men du nu måste jag gå, en hel hög med kinesiska turister kom just ut från hissarna och jag står här ute i korridoren helt ensam med bara nattlinne på mig..". Justin skrattade igen och svarade.
"Ja, bäst att du springer in igen så dom inte drar fram kamerorna..".
"Ha. Ha. Ha.", svarade jag och avslutade sedan samtalet med ett:
"Hejdå, vi ses".
"Hejdå Tyra, c ya!".
'
Tänk om Justin skulle börja gilla Milla, vad skulle hända då? Eller han kanske till och med redan gjorde det och nu bara använde mig som länk för att få kontakt med henne. Jag drog upp dörren med en suck och klev in i hotellrummet. Milla stod fortfarande framför spegeln men hade nu övergått från att borsta håret till att börja sminka sig. Hon såg upp på mig utan att säga något. Själv kröp jag tillbaks ner i sängen och blundade hårt. Motvilligt öppnade jag munnen.
"Jag och Justin ska äta lunch tillsammans, skaru med?".
Milla mumlade till svars,
"Mmm..". Hon var fortfarande sur för att hon inte kunde acceptera sina egna misstag, hon klarade bara inte av säga att hon hade haft fel. Det var något hon alltid varit dålig på.
"Vilken tid?", att hon ens pratat med mig fick mig att bli förvånad.
"Vet inte, om nån timme typ..". Den här gången svarade hon inte alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0