Part 13

Det blev inte så mycket mer shopping den dagen. Varken jag eller Milla var på humör.
"Dom är seriöst äckligt elaka just nu", mumlade Milla till mig när vi var på väg tillbaks till hotellet. Klockan hade redan blivit runt 6 och affärerna började sakta stänga. Jag nickade medhållande och kastade en (vad som skulle föreställa) ilsken blick mot föräldrarna som gick några meter bakom oss.
'
När vi kommit tillbaka till hotellrummet slängde vi kassarna vi fått med oss hem från de olika affärerna på golvet och sjönk ner i en varsin fåtölj som stod placerade varsitt hörn av rummet. Det var då först jag kände hur fötterna började värka. Vi hade förmodligen sammanlagt gått flera mil idag.
Milla höjde fjärrkontrollen och tryckte på teven. När hon såg vad klockan var drog hon en djup suck.
"Nu skulle vi ha varit där.. eller iallafall påväg dit".
"ÅHH, sluta säg så där", svarade jag och stirrade upp i taket. Sedan reste jag mig hastigt och gick fram till resväskan. Jag rotade fram iPodhögtalarna och tryckte på play.
'

Sedan drog jag volymen så högt upp att den överröstade teven och började dansa försiktigt. Milla såg på mig med en skeptisk blick.
"Vi måste göra det bästa av situationen, om man blundar så känns det nästan som om man är där på riktigt, på Justin Biebers konsert!". Jag blundade och gungade med till musiken. Milla skakade på huvudet men snart lyckades jag dra med henne också. Vi sjöng med till texten, hoppade, och skrattade. Det kändes som om vi var med i en scen tagen från en typisk tonårsfilm. En sån där töntig en där huvudpersonerna flaxar omkring och mimar till en usel låt med sina hårborstar. Men det här var ingen film, vilket jag förstod när jag hörde de upprepande bankningarna på dörren. Milla och jag stannade upp för en sekund mitt i rörelsen och såg på varandra. Jag fick plötsligt flashbacks från igår kväll och svalde en gång innan jag gick fram och sänkte volymen.
____________________________________________
Det kanske går lite fort fram nu, men det är bara för att jag vill att Justin ska komma in mer i bilden så fort som möjligt.. :P

Kommentarer
Postat av: matilda

skriv meeeeeeeeeeeer! :O

2010-12-03 @ 15:55:19
URL: http://matildaasvennerlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0