Part 45

Tack så grymt mycket för alla fina kommentarer jag fick till inlägget under, jag blir så himla glad av varenda en! :D♥
________________________________________
'
Vi låg där omfamnade av varandra i vad som kändes som en evighet, en underbar evighet. Han såg mig i ögonen och kysste mig i pannan innan han öppnade munnen.
"Du.. du är så himla söt, söt och snygg på samma gång!". Jag kunde inte undvika att le brett innan jag svarade.
"Aww, och jag kan inte göra annat än att säga detsamma om dig!". Han log minst lika brett som jag.
"Vilken tur för mig, annars hade det blivit lite pinsamt..", sa han. Jag skrattade och satte mig upp. Filmen tycktes ha kommit till sitt slut, nu rullade eftertexterna över skärmen.
"Ja, men den där filmen var ju ganska bra ändå!", sa jag till Justin och blinkade. Han sträckte sig efter sin colaburk och svarade.
"Ja vet, jag har nog ganska bra filmsmak trots allt!", sedan ruskade han på huvudet leendes för att få håret att falla på rätt plats och tog en klunk.
'
I säkert en timme låg vi kvar i sängen och bara pratade och allt möjligt. Jag tog en godis innnan jag fick syn på hans gitarr som stod lutad mot väggen.
"Kan du inte spela något?", sa jag och såg uppmuntrande på honom.
"Njaa, jag tror inte gitarren är stämd..", sa han och log snett mot mig. Jag reste mig upp och hämtade den.
"Äsch, det spelar väll ingen roll.. och jag är inte precis den som bryr sig. Själv kan jag bara spela blinka lilla stjärna på gitarr, så kan du något lite mer avancerat än den blir jag fascinerad!". Justin skrattade och tog emot gitarren. Han plingade lite på strngarna medan jag såg på honom med stora ögon.
"Ja men, vad ska jag spela då?", sa han och såg upp på mig. Jag bet mig själv i pekfingret och såg upp i taket medan jag tänkte.
"Hmm..". Justin såg fortfarande på mig.
"Vad som helst som är lite mer komplicerat än blinka lilla stjärna!", sa jag och tillade sedan.
"Någon lungn låt kanske, och vacker..". Justin log brett innan han satte sig tillrätta med gitarren i famnen och sa.
"Jag tror jag vet en låt som är både och..". Han började spela och bara genom att höra de första ackorden urlåten hörde jag vilken låt det var.
'
(Lyssna på låten för att få rätt stämning! x) Texten fortsätter under klippet..)
'
Han sjöng så vackert att jag höll på att smälta. Han lät tusen gånger bättre live än vad han gjort de miljontals gånger då jag hört hans låtar inspelat. Med ögon stora som julgranskulor såg jag på honom medan han sjöng i takt till gitarren. Försiktigt, för att inte störa honom eller få honom att sluta spela, kröp jag tätt intill honom och lutade huvudet mot hans bröst. Jag blundade och kunde höra hans hjärta slå.
'
När låten var slut kände jag hur en tår sakta rullade ner för ena kinden. Kvickt torkade jag bort den och utbrast.
"Justin, det där.. det där var fantastiskt.. Tusen gånger bättre än blinka lilla stjärna!". Han mötte min blick och log, sedan strök han mig över huvudet och drog sina fingrar genom mitt hår. Jag tog hans andra hand och kramade om den hårt, drog in hans doft och slöt ögonen igen. Sedan somnade jag, somnade i Justins famn.

Kommentarer
Postat av: sofiastrand

MEER ! <3

2010-12-26 @ 19:16:11
Postat av: Den Bästa =)

Grymt bra, som alltid. När får man nästa episode ?

2010-12-26 @ 19:49:37
Postat av: Anonym

Mermermermer:D:D

2010-12-26 @ 20:19:03
Postat av: JOSEFIN GARD - ALLT OCH INGET

veckans blogg är dragen!

KOlla om det var du såm vann :D

Allt bra annars ??:)

2010-12-27 @ 16:30:59
URL: http://josefingard.blogg.se/
Postat av: Anonym

MER MER MER MER :D

2010-12-27 @ 17:28:38
Postat av: Sofia

OOOMMMGGG MEEEEER :D

2010-12-27 @ 17:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0