Part 47

Hela förmiddagen satt jag inne på hotellrummet och fixade i ordning mina julklappar, jag hade inte hunnit slå in alla hemma i Sverige. Mamma kom in och frågade om jag var hungrig, de tänkte gå ner och ta sig varsin macka på subway, men jag sa att jag inte var hungrig. Milla följde däremot glatt med vilket nästan förvånade mig. Efter dagens morgonsnack så trodde jag att hon aldrig skulle våga lämna mig ur siktet eftersom det kunde innebära att jag träffade Justin utan henne. Men så fort hon stängt dörren efter sig drog jag en djup suck av lättnad. Äntligen skulle jag få lite tid över för mig själv!
'
När jag slagit in de sista klapparna och lagt de i en prydligt hög så la jag mig tillrätta i sängen och drog fram min bok. Nu hade jag bara några få sidor kvar. Precis när jag var mitt uppe i upplösningen då jag skulle få reda på vem som blev tillsammans med vem och vart mördaren gömt sig så pep mobilen till. Jag reste mig och gick ut i hallen för att hämta den. Det var från Justin.
Jag har åkt tillbaka hem idag för att fira julen med min familj, förlåt att jag inte han komma förbi och säga hejdå, men det blev jättestressigt..
Jag stirrade på skärmen i flera minuter, läste om smset gång på gång. Mamma hade nog haft rätt, jag betydde absolut ingenting för honom, det här var förmodligen något han gjort flera gånger. Fått en tjej att verkligen börja gilla honom på riktigt, och sen bara lämnat henne. Tårarna brände innanför ögonlocken, men ja lät dom inte hitta ut. Jag bet mig hårt i läppen. Jag vågade knappt skrolla ner för att se vad som stod där. Förmodligen något som bara skulle göra mig på ännu sämre humör.
Jag är tillbaks om en några dagar på samma hotell, och då vill jag mer än gärna träffa dig, så länge du vill detsamma.. Saknar dig redan! xoxo.
När jag läste det fick jag tillbaka en gnutta hopp. Men bara tanken på att han befann sig så långt bort fick allt att kännas så.. långt bort? Jag tvekade med fingrarna över knapparna länge innan jag skrev tillbaka till honom.
Okej, men det är lugnt. Hoppas vi träffas igen. xoxo
Det kanske lät lite väl sorgset, men det var ju precis så jag kände!
'
När kvällen kom satt vi hela familjerna samlade nere i hotellets restaurang. Julbordet var gigantiskt med allt man kunde tänka sig, men trots det åt jag inte mycket mer än några köttbullar med rödbetssallad och några laxbitar.
"Du kommer aldrig få träffa Justin igen", sa jag till Milla med sorgsen röst.. innan hon han svara fortsatte jag.
".. inte jag heller". Jag suckade djupt och rullade en av köttbullarna fram och tillbaks på tallriken.
Milla spärrade upp ögonen och stirrade på mig.
"Vaah?!", utbrast hon och såg frågande på mig.
Jag orkade inte svara utan bläddrade istället fram smset han skickat och höll fram det framför hennes näsa.
"Men han kommer ju tillbaka?", Milla förstod inte varför jag var så ledsen.
"Men hur stor tror du chansen är?", jag förstod egentligen inte hur jag kunde göra så mycket som att ens se på Milla efter att hon betett sig som hon gjort under de senaste dagarna, men nu orkade jag inte bry mig. Hon pratade på om hur Justin aldrig skulle lämna henne sådär, han skulle komma tillbaks, hon skulle smsa honom och så vidare. Efter bara några sekunder slutade jag att lyssna på hennes babblande och kom istället iväg på helt andra tankar.
'
När vi alla ätit upp samlades vi i våra föräldrars hotellrum för paketöppning. Trots att julafton alltid varit en av mina favoritdagar på hela året så kände jag mig inte alls så ivrig som jag brukade göra. Jag visste inte om det berodde på Justin, eller så var det helt enkelt för att jag blivit äldre.
"Jag öppnar föörst", skrek min lillasyster så högt att jag hoppade till och började riva av pappret från ett av paketen.
'
Den natten sov jag inte bra.
____________________________________
Tack än en gång för alla kommentarer, jag uppskattar dom verkligen, fortsätt så! :D
'

Louise om Snart såå..:
Hej, jag älskar verkligen din novell. Är besatt:P
Men jag undrar bara: Är du en belieber?
Eller skriver du bara en biebernovell för att det är kul och folk älskar det, eller är du ett bieber fan?
Jag bara undrar. Älskar iaf din novell.
PEACE, I'm out!:) gör ett peacetecken med fingrarna och en hairflip
Tack så mycket, jättekul att höra! :D Jag skriver dels för att jag gillar att skriva (och få kommentarer på det jag skriver), men också för att jag gillar Justin.. så det är som att ta två flugor i en smäll! ;P


Kommentarer
Postat av: Johanna/Moonlight

Skitbra, men stör mig väldigt mycket på milla;) mer,mer!!!

2010-12-30 @ 22:50:52
Postat av: Anonym

heej jag läser din blogg typ allti o jag älskar den jag skulle bli jätte glad om du kan dela min video på justin bieber det tog typ 6 timmar för mig o göra den <333 http://www.youtube.com/watch?v=xsbZjMWX5nE&feature=player_embedded

2010-12-31 @ 12:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0