Part 17

Både jag och Justin glömde bort tiden, så när vi såg på klockan hade den redan blivit halv 2!
"Ojj, vad mycket klockan blev!", sa Justin och såg på mig med stora ögon. Jag nickade och svarade motvilligt.
"Ja, det kanske är dags att börja dra sig uppåt..". Det var egentligen det sista jag ville göra just nu. Jag hade gärna suttit uppe och pratat hela natten om den chansen fanns.
"Ja, vi ska väll göra det..", han reste sig långsamt och sträckte armarna rakt upp. Sedan jäspade han stort och gick fram till mig. Han sträckte ut handen och drog upp mig ur min halvliggande ställning i soffan. Nu stod vi plötsligt bara några centimeter ifrån varandra. Mina kinder hettade till, så för att undvika att han skulle se det böjde jag mig snabbt ner och började packa ihop datorn.
'
När vi stod bredvid varandra i hissen frågade han mig:
"Hur länge ska du stanna här?". Jag började räkna på fingrarna innan jag svarade.
"Jag tror vi ska vara här i två veckor, ungefär.. Vi åker hem strax efter jul".
Han nickade och skulle precis säga något när hissen stannade och ett äldre par klev in. Vi stod alla fyra knäpptysta. Det enda som hördes var mannens tunga andning. Men så fort vi klivit av vid vår våning fullföljde Justin sin mening.
".. då kanske vi hinner ses igen?". Jag visste inte om han drev med mig.
"Ja, men.. alltså.. om du vill så självklart, eller om.. om du hinner..". Han log brett när han hörde hur jag hakade upp mig på vartannat ord.
"Självklart, annars hade jag ju inte frågat!". Jag blev alldeles varm i hela kroppen och log tillbaks.
"Ska vi säga imorgon? Jag kan komma förbi vid lunch.. kan du då?". Utan att tänka efter svarade jag direkt.
"Jaa, det funkar perfekt!". Nu hade vi stannat utanför min dörr.
"Härligt, då kanske du kan visa dina skills i tetris då?", han flinade och knuffade mig lätt i sidan.
"OM du ska få se mina skills!", utbrast jag så högt att jag nästan trodde att jag skulle väcka någon.
Justin skrattade och sa:
"Det låter bra, och tack för ikväll, jag hade jättetrevligt!". Sedan gav han mig en kram. Det var ingen lång, men den kändes oändlig. Om jag blev varm i kroppen nyss måste jag ha kokat nu. Jag kramade tillbaka och log.
"Jag hade det också jättetrevligt". Han släppte mig och gick mot sin dörr. Precis innan dörren slog igen kikade han ut och vinkade. Jag skrattade och vinkade tillbaka innan även jag gick in.
'
Den första synen jag möttes av när jag kom in var Milla som låg utspridd över hela dubbelsängen, och i handen höll hon fjärrkontrollen. Teven stod på och färgade hela rummet blått, gult och vitt om vartannat.
Efter att ha tagit på mig pyjamasen, borstat tänderna, släckt ner och rullat över Milla till hennes sida av sängen gick jag och la mig. Men liksom igår natt hade jag svårt att somna, fast av en bra anledning. Det var fjärilarna som fladdrade omkring i min mage höll mig vaken.

Kommentarer
Postat av: Karla <3

Sv : Okej tack för komentaren :D:D

2010-12-04 @ 22:49:45
URL: http://honnybonny.blogg.se/
Postat av: amanda

mer :D

2010-12-05 @ 01:11:48
URL: http://yoamanda.blogg.se/
Postat av: justinsjulija

mmeerraa !!!

jättebra :D

2010-12-05 @ 12:25:33
URL: http://mathildaochjulija.blogg.se/
Postat av: Rebecca

sv: jag ska på justin bieber konsert i milano ;)

2010-12-05 @ 13:41:26
URL: http://soprecious.webblogg.se/
Postat av: amanda

Hejsan, gillar du Justin Bieber noveller?

Jag har nyss börjat skriva en.

Läs gärna den:)



Förlåt om du inte gillar sånnahär komentarer!

kram

2010-12-05 @ 16:14:20
URL: http://bieberbook.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0