Part 22

"Här har vi det! Min personliga favorit!", sa Justin leende och slog ut famnen mot en vad jag antog var en restaurang. Jag kisade och läste vad det stod på skylten.
"Pan.. pancake house?". Mer han jag inte säga innan han tog tag i min hand och ledde mig framåt. Jag kände hur blodet i mig pumpade snabbare, jag visste inte hur jag skulle reagera. Så jag klämde löst tillbaks och följde efter. Men när vi kommit fram till dörren släppte han mig och drog ner kepsen en bit över ansiktet. Med ett ryck öppnade han dörren och klev in.
"Ett bord för två", sa Justin, lättat över att det var en gammal tant som tog emot oss, hon kände förmodligen inte igen honom. Jag petade försiktigt på Justins axel och nickade bakåt mot hans livvakt som stod någon meter bakom oss. Skulle inte han också äta?
"Jag sa ju att vi skulle låtsas som om han inte fanns, han klarar sig själv", sa Justin och blinkade mot mig. Så när vi slog oss ner vid vårt bord så blev han visad till ett eget alldeles vid fönstret. Själv satt vi mitt emot varandra längst in i ett hörn eftersom risken att Justin skulle bli igenkänd därifrån var mindre.
"Så vad vill du ha?", frågade Justin och såg på mig.. Jag granskade menyn innan jag svarade.
"Samma som dig, du av någon borde väll veta vad som är godast här om det här var din favorit restaurang..". Justin vinkade till sig kyparn och började beställa.
"En pannkakstallrik med nutella, två belgiska våfflor..". Han fortsatte rabbla upp ett flertal rätter till innan han slutligen avslutade med.
".. och två apelsinjuice!". När kyparn gått skrattade jag åt Justin och skakade på huvudet.
"Hur ska man orka sådär mycket?!". Han svarade lugnt.
"Jag lovar, det kommer gå åt!".
Vi satt och pratade om allt möjligt medan maten, eller snarare efterrätterna kom in med jämna mellanrum. Jag berättade om hur det var att gå i skolan i Sverige och om hur mitt liv såg ut i allmänhet, och Justin om hur det var att bli intervjuvad i direktsändning och uppträda för tusentals fans. Mitt liv kändes rätt så trist i kontrast mot hans, men Justin lyssnade på mig med stora ögon, han verkade iallafall något intresserad.
"Wow, nån dag måste du visa mig allt det där!", sa han och log brett.
"Haha, visst.. Har du vägarna förbi med ditt privatplan kan du ju alltid ta en mellanlandning hemma hos mig, vi har ganska stor trädgård!". Justin skrattade innan han tog en stor tugga av sin pannkaka och frågade mig.
"Så, vad gör du på fritiden?"
"Ja alltså, det som de flesta ungdomar gillar att göra.. Träffa kompisar, shoppa lite ibland, måla, spela fotboll.."
"Spelar du fotboll?", sa Justin och höjde ögonbrynen.
"Ja, fast mest för kul, jag satsar inte på att bli proffs direkt..".
"Men va kul!"
"Eh.. ja, ganska..", svarade jag osäkert.
"Ja, jag menar, det är inte så jätte många tjejer som är intresserade av det.. skulle inte du kunna följa med mig ikväll då? Jag ska se Red Fox spela på en arena här i närheten.. Det är ett ganska litet lag, men det är kul ändå!". Han log uppmuntrande mot mig.
"Alltså, är du säker.. jag menar, vill du verkligen det? Att jag följer med alltså?"
"Jaa, jag skulle bli jätteglad om du ville följa med!", svarade han och sken upp. Jag blev så glad att jag började skratta.
"Jätte gärna, jag följer jätte gärna med!".
_____________________________________
Lämna gärna en kommentar! :D
'
Jag lovar att minst en till "part" kommer senare idag!

Kommentarer
Postat av: Johanna

svar: Jag har ca 100 unika besökare om dagen :D Själv då? :)

2010-12-08 @ 15:55:04
URL: http://justinbieberstories.blogg.se/
Postat av: Felicia

Fin blogg om Justin Bieber kolla på min och min kompis blogg :)

2010-12-08 @ 17:38:49
URL: http://weneedyoujustin.blogg.se/
Postat av: Sam

Ja det ska bli sjukt kul verkligen! Skulle du dit?



Hehe ja får vi gå in och checka där då! (Vi har länkat hans officiella sida högst upp på bloggen) Inte för att jag tror jag skulle vinna för jag vinner aldrig så chansen är ganska liten men kul ändå ju :) Kram

2010-12-08 @ 18:06:30
URL: http://justinbieberofficial.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0