Part 2

Flygresan gick bra. Jag och Milla fördrev tiden med att lyssna på musik, spela kort och numrera killarna från en skvallertidning från snyggast till fulast. Flygvärdinnorna fick byta ut våra tomma colaburkar tre gånger timmen, vi hade en vadslagning. Den som först somnade under flygturen fick välja säng sist när vi kommit till hotellrummet.
'
Med påsar under ögonen djupa som ica-kassar klev vi 10 timmar senare av planet i Canada. I samma stund som jag satte foten utanför planet kände jag hur lyckan slog emot mig. Jag drog in ett djupt andetag och tycktes nästan känna lukten av USA, hur nu det luktade. Det här var efterlängtat.
"Kommer du då", sa Milla och såg på mig innan hon fortsatte, "kan du fatta att vi är här?".
Jag spärrade upp ögonen, ruskade på huvudet och följde efter de andra familjemedlemmarna som redan kommit en bra bit fram mot utgången och bagagebanden.
'
Vi tog två taxis till hotellet där vi sedan blev välkomnade av två butlers. De bar våra väskor och visade oss till våra rum. Milla och jag fnittrade hela vägen upp i hissen, det kändes ju precis som på film! Butlern öppnade dörren åt oss och ställde in våra väskor innan han fortsatte mot rummet som våra föräldrar skulle dela på. Så fort dörren stängdes utbröt vi i ett gjädjetjut och slängde oss på den nybäddade sängen.
"Åhh vad härligt!", suckade jag djupt.
"Jaa, och tänk att våra föräldrar till och med lät oss få ett eget rum!" Hon gick fram till fönstret och drog bort gardinerna. "Kolla bara utsikten!".
'

Kommentarer
Postat av: emelia

jättebra!! vill ha mer nu :D

2010-11-25 @ 20:55:23
URL: http://emeliaaonse.blogg.se/
Postat av: ida

Du är riktigt duktig på att skriva! Bar novell, lägg upp del 3 nu! :) puss ida

2010-11-25 @ 21:10:46
URL: http://biebsordie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0