Part 9

Den natten sov jag inte mycket alls. Flera gånger var jag nära på att väcka Milla och berätta vad som hänt, men sen ångrade jag mig alltid i sista sekunden. Hon hade blivit alldeles till sig, och det hade inte förvånat mig om hon sprungit och knackat på den dörren jag såg att han gick in i trots att det var mitt i natten. Det skulle inte ens förvånat mig om hon till och med passat på att friat till honom. Okej, kanske inte riktigt friat, men näst intill. För hon var uttryckligen besatt utav honom på alla sätt och vis.
'
"Du skämtar, eller hur?", Milla reagerade precis som jag trott.
"Jag lovar på allt jag äger, det var han! Det måste ju bara ha varit det!"..
"Men varför väckte du mig inte då?", Milla började nästan låta irriterad.
"Men tror du att jag visste att han skulle råka krocka in i vår dörr i just den minuten? Eller skulle jag kanske sagt åt honom att vänta där för att jag var tvungen att springa in och väcka min kompis så att hon kunde få se honom?", svarade jag tillbaks.
Milla mumlade bara något ohörbart till svar.
"Men det kommer ju fler chanser, han bor 4 dörrar ifrån oss, klart du också kommer få se honom!"
"Jag tror dig fortfarande inte, du måste ha gått i sömnen och sen stött på en städare eller något..".
Jag ryckte bara på axlarna och drog på mig ett par svarta jeans och en för stor collegetröja.
"Klar för att gå ner?"
'
Vi mötte upp de resterande i familjerna nere vid frukostbuffen. Så fort Milla fått i sig en smörgås och en tallrik yoghurt blev hon genast på bättre humör. Vi hade trots allt inte ätit något sen igår eftermiddag eftersom det inte blev någon middag för våran del.
'
"Tror du dom kommer låta oss gå?" viskade Milla till mig över bordet.
Jag såg frågande på henne och hon förklarade sig kort.
"Konserten?"
Jag drog på munnen och ryckte på axlarna. Egentligen visste jag att det var omöjligt efter gårdagens lilla händelse, men jag ville inte göra Milla ledsen. Och om dom nu skulle låta oss åka var biljetterna med största sannolikhet redan slut. Så istället bytte jag samtalsämne och frågade vad hon tyckte om gårdagens uppträdande. Sedan satt vi i en halvtimme och pratade, sjöng, och diskuterade varenda detalj vi fick uppleva. Men min nattincident kom aldrig på tal, vilket kanske bara var bra..
'
"Ska du ha något mer?", frågade jag Milla i samma stund som jag reste mig för att gå och hämta ett ägg. Hon skakade på huvudet och pekade på munnen som var full av bröd, så jag gick iväg mot bufféborden själv. Löskokt eller hårkokt? Jag såg fram och tillbaka på de olika korgarna. Löskokt var godast att äta som det var, men skulle jag sätta ägget på mackan var det hårkokt som gällde. När jag stod där och var mitt uppe i mitt tänkande kände jag en hand på min axel, jag vände mig om med ett ryck och möttes av det bekanta leendet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0