Part 94

Tidigare:
Jag rynkade pannan, vadå odla mustach? Men strax därefter förstod jag när jag fick syn på bilden han bifogat. En bild på han själv i en tjock mustach och fluga, antog att det hörde till fotograferingen.
Ohlala SNYGGING! ;) xoxo
Skickade jag tillbaks och kunde inte undgå att le brett för mig själv. Det där var Justin i ett nötskal!
_____________________________________________________
'
Dagarna fortsatte rulla på i sakta mak utan att jag hörde av Justin vare sig på telefonen eller datorn. Två gånger hade jag försökt få tag honom, dels genom sms och dels genom twitter, men utan vidare resultat. Jag kunde ligga i min säng och stirra upp i taket i timtals väntandes på svar.
En hel vecka gick, två veckor. Nu hade jag skickat ännu ett till meddelande till honom utan att få något svr, så jag bestämde mg för att inte försöka igen. Ville han ha kontakt med mig fick han ta initiativet, trots att det var svårt att inse.
"Är det inte dags att sluta hoppas, han lär inte komma tillbaka..", påmindes jag om varje dag av både mamma, Milla och människor vars namn jag inte ens kunde. Men det var först när jag satt på tåget en dag och hörde ett gäng tjejers uttalande om Justin. Jag sänkte volymen på ipden och spetsade öronen.
"Ja, jag vet.. hon och Justin Bieber träffades i Los Angeles va?".
"Ah, jag tror det.. fett synd!"
"Varför då?"
"Ja men nu har man själv ingen chans på honom ju! Han är faktiskt söt!".
"Haha, ja det är han ju.. men hon verkar vara okej ändå, har du sett bilderna? Dom är ju riktigt söta tillsammans!".
Jag stirrade rakt framför mig. Menade dom verkligen, Justin.. och en annan tjej? En klump började sakta ta form i magen. Jag bet mig i underläppen. Det kanske bara var rykten? Fast bilder..? Kunde det verkligen vara så att..? Tusentals frågor snurrade i mitt huvud när jag hoppade av tåget och med långsamma steg drog mig mot bussen. Två tjejer som suttit ett säte framför mig kom ifatt mig och knackade mig på axeln vilket fick frågorna att stanna upp för ett tag. Jag såg frågande på dem.
"Hej, visst är du Tyra? Du vet, Justins Tyra?".
Jag nickade och förstod men ens va de var ute efter då de höll upp mobilen.
"Får vi ta ett kort?", frågade den ene och log brett mot mig.
"Självklart..", svarade jag. De ställde sig på varsin sida om mig och bad en förbipasserande knäppa av en bild åt dom. Jag log svagt och vinkade hejdå åt dom innan jag fortsatte min färd mot bussen. Det här hade blivit lite utav min vardag nuförtiden. Och det konstigaste av allt var att jag redan vant mig. De flesta (i alla fall Justin Bieber fans) visste vem jag var.
'
Så fort jag kom hem googlade på Justins namn, och mycket riktigt, där kom bilderna upp en efter en under de senast tillagda. Bilderna på han som höll om en annan tjej. Hennes hår var blankt och brunt och låg i vågor utefter hennes brunbrända axlar. Jag såg på bilderna en efter en innan jag kände att allt jag inte klarade mer utan att tårarna skulle börja rinna. Jag slog ihop datorn och sjönk ihop på sängen. Studerade de blåflätade armbandet jag hade runt handleden och kunde nästan höra hans röst, de ord han sagt när han överlämnat det till mig. "Nej, jag vill att du ska ha det, då har vi en anledning till att träffas igen..". Tomma ord, utan någon alls mening bakom. Varför hade jag inte lyssnat på de andras varnande ord tidigare? Han skulle glömma mig. Jag drog upp volymen på max i mina hörlurar, tryckte på play och slöt ögonen.
'
__________________________________________
'
Kommentera gärna om vad ni tycker, och så måste jag bara passa på att fråga.. Ser ni min header? Det var nämligen visa som hade problem med det förut.. :/ Egentligen är den bara tillfällig, men orkar aldrig fixa nått nytt. Känner någon sig manad att hjälpa mig med det är det bara att höra av sig i en kommentar! :P ♥

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-16 @ 21:28:06
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Camilla

skitbra ju!!

meeeeerr<33

2011-04-16 @ 23:23:46
Postat av: sabbe

MERMERMER :D nuuuu

2011-04-17 @ 00:12:43
Postat av: Mooa

Såå bra , du måste skriva mer nu !!

2011-04-17 @ 13:29:53
Postat av: Amanda

NEJ!!! Justin får inte lämna Tyra!!!! MER!!

Jag ser headern! :) jättebra!!!

2011-04-17 @ 13:43:13
Postat av: larisa :)

MER!

Jag såg inte headern förut, men nu ser jag den ;)

2011-04-17 @ 18:01:02
Postat av: Y

Jag ser headern !

Och jag dör, novellen äger. Väntar bara på att du ska skiva mer! :)

2011-04-17 @ 21:20:20
Postat av: Anonym

i love it!

2011-04-18 @ 18:21:23
Postat av: Johanna

super bra!!:D

2011-04-18 @ 23:18:40
URL: http://myownstoryss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0