Part 95

Aw, tack så suupermycket för era kommentarer, ni är så söta allihoppa! :D Fortsätt så!
Nu kommer en ganska kort del, men ska försöka förbättra mig genom att skriva lite längre delar också..

Tidigare:
Jag slog ihop datorn och sjönk ihop på sängen. Studerade de blåflätade armbandet jag hade runt handleden och kunde nästan höra hans röst, de ord han sagt när han överlämnat det till mig. "Nej, jag vill att du ska ha det, då har vi en anledning till att träffas igen..". Tomma ord, utan någon alls mening bakom. Varför hade jag inte lyssnat på de andras varnande ord tidigare? Han skulle glömma mig. Jag drog upp volymen på max i mina hörlurar, tryckte på play och slöt ögonen.
_______________________________________________________
'
Jag vaknade dagen därpå utav min väckarklockas ljudliga oväsen. Det måste varit mamma som vart inne och satt på det åt mig innan hon gick till jobbet för att jag skulle undvika att sova bort hela den här helgen också. Med en duns for den ner i golvet och tystnade. Så jag slöt ögonen och somnade om.
'
Nästa gång jag vaknade var det inte utav väckarklockan utan av solen som gassade mot fondväggen precis bredvid min säng. Jag sparkade av mig täcken och satte mig upp. Små, små svettpärlor hade redan börjat bildats i hårfästet. Jag lunkade sakta ner mot köket, och först där insåg jag hur mycket klockan var. Halv ett! Tur att man inte har något att passa i alla fall.
Jag gjorde vant i ordning en skål med flingor och mjölk innan jag sjönk ner i soffan i vardagsrummet och slog på teven. Precis när jag skulle låta den första tuggan glida ner genom strupen ringde telefonen vilket nästan fick mig att sätta i halsen.
"Hej det är Tyra!", svarade jag och torkade bort mjölken som på något underligt sätt hamnat uppe på kinden.
"Hej, mitt namn är Pelle Tegner och jag ringer från Aftonbladet..".
"Nejtack, jag är inte intresserad".
"Lägg inte på.. jag ska berätta. Vi är villiga att betala mycket för att få en kort intrevjuv med dig, hur mycket..".
"Hejdå!", sa jag och la på luren. Att dom aldrig kunde förstå? Den där Pelle hade säkert ringt mig 3726 gånger redan.
'
Hela den dagen spenderades i pyjamas uppkrypen i soffan. Teven stod på hela tiden, men jag kollade aldrig riktigt. Jag bara låg där och tänkte. Jag var förvånad över att jag inte gråtit, knappt en enda gång under den senaste veckan i alla fall. Kanske var det ett bra tecken? Ett tecken på att jag kunde gå vidare. Det är klart jag skulle klara mig, jorden går inte under! Och Justin, han var ju bara en helt vanlig kille.. typ.. Och killar finns det flera miljoner av här på jorden, jag skulle bara kunna välja och vraka.. Nej, nu kom dom. Tårarna, en efter en. Jag skulle bli ensam för alltid. Justin var den första och sista killen som jag någonsin skulle älska. Han var så speciell. Med honom kunde jag verkligen vara mig själv från dag ett! Innan jag träffade honom hade jag inte gjort så mycket som att hålla handen med en kille! Men med honom kändes det så självklart. Aldrig igen skulle jag få känna den känslan av att vara älskad och betydelsefull för någon annan. Eller ja, bevisligen kände han väll inte riktigt så för mig med tanke på den nya tjejen han hittat. Men samtidigt, han kan få exakt vilken tjej han vill, varför skulle han då välja ha mig? Jag borde ha tänkt lite mer logiskt redan från början så det här inte skulle komma som en sådan chock. Nej vad töntig jag är. Jag ska klara det!
'
Tankarna gick i högvarv, länge, länge. På teven susade bilderna förbi, utan något sammanhang. Men plötsligt pep mobilen till vilket fick mig att hoppa till. Jag måste verkligen sänka sms signalen, den skulle få en hel elefant att hoppa till, tänkte jag medan jag sträckte mig efter den där den låg på soffbordet bredvid fjärrkontrollen. "Från Milla", avslöjade den upplysta skärmen innan jag öppnade smset och fick en lättare variant på hjärtstillestånd.
TYRA, JUSTIN ÄR I SVERIGE!

m



Kommentarer
Postat av: Johanna

super bra!!!:D längtar tills nästa!

2011-04-19 @ 16:45:02
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: Amanda

Superbra :D

JAAA Justin är i Sverige!!!! Hoppas han är här för att träffa Tyra :)

2011-04-19 @ 16:52:16
Postat av: Sara

Du är verkligen jätte duktig!

Har precis läst igenom ALLA delar, int en enda är dålig! :D

2011-04-19 @ 17:16:44
Postat av: Ebba

Älskar den..

Länktar tills nästa kapitel!:)

2011-04-19 @ 20:30:28
Postat av: Anonym

mer merme r:D

2011-04-19 @ 22:22:47
Postat av: Anonym

fyfan vad braa!!! sjukt bra alltså

2011-04-20 @ 02:31:22
Postat av: Anonym

iiiiiiiih du måste bara börja skriva meeraa det är sjukt bra!!! jag går in minst 10ggr om dagen och kollar om du satt upp ett nytt kapitel haha!! du är jätte duktig på att skriva :)) u go girl!! ;)

2011-04-20 @ 21:47:36
Postat av: Y

haha som jag alltid säger, du är skit bra på att skriva! Vill bara ha mer hela tiden ;) :)

2011-04-21 @ 00:44:24
Postat av: Beata

Kom igen! Mera snälla!!!!!!:D

2011-04-21 @ 10:15:42
URL: http://beatabergqvist.blogg.se/
Postat av: besattavdinnovell

BLOGGAAAAA MEEER !! JAG ÄR BESATT AV DIN NOVELL ! FICK TIPS AV EN KOMPIS OM DEN HÄR NOVELLEN, JAG BÖRJADE LÄSA IGÅR, FRÅN KAPITELL 1 TILLS NU, SNÄLLA BLOGGA MER, NOVELLEN ÄR MIN DROG ! <3

2011-04-22 @ 12:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0