Part 96

Tidigare:
Tankarna gick i högvarv, länge, länge. På teven susade bilderna förbi, utan något sammanhang. Men plötsligt pep mobilen till vilket fick mig att hoppa till. Jag måste verkligen sänka sms signalen, den skulle få en hel elefant att hoppa till, tänkte jag medan jag sträckte mig efter den där den låg på soffbordet bredvid fjärrkontrollen."Från Milla", avslöjade den upplysta skärmen innan jag öppnade smset och fick en lättare variant på hjärtstillestånd.
TYRA, JUSTIN ÄR I SVERIGE!
___________________________________________
'
Jag läste om smset gång på gång men jag blev inte smartare för det utan satt fortfarande orörligt kvar i soffan. Drev hon med mig? Ja, det är klart hon gör. Justin är mitt uppe i sin turné, och så vitt jag vet har han och hans gäng inga planer på att komma till Sverige för att uppträda, de säger att efterfrågan på honom här är för låg, trots att jag är säker på att de lätt skulle kunna sälja ut hela globen på bara någon sekund..
Jag såg ner på skärmen ännu en gång innan jag knappade in ett svar.
Milla, du vet att första april var för nästan en månad sedan?
Jag han knappt resa mig från soffan innan mobilen plingade till.
Jag svär! Kolla själv, bilderna är från arlanda! Alla beliebers är galna!
Sakta skrollade jag längre ner i smset och möttes av en länk. Tvekandes gjorde jag som Milla sagt och tryckte mig vidare vilket ledde till att en hel drös med bilder lyste upp den lilla skärmen på min iphone.
"Shit", utbrast jag högt för mig själv när jag insåg att Milla hade haft rätt. Jag kände igen mig på platserna där han stod och poserade och på en av bilderna kunde man till och med skymta de välbekanta bokstäverna. A-R-L-A-N-D-A. Det kändes som om det var nyss jag själv stått där hemkommen från USA. Trots dessa tydliga bevis hade jag svårt för att tro att det var sant. Snabbt loggade jag in på twitter för att se vad folk skrivit där. Hela min "wall" med de nyaste uppdateringarna var full av ord som "Justin", "sweden", "OMG". Ännu ett tecken på att det tycks vara sant? Men jag fick fortfarande inte ihop det. Vad i hela världen skulle han ha att göra här i Sverige?
'
Har du svimmat eller vad hände? ;)
Det var Milla som smsade mig. Men innan jag han svara så hade hon även ringt mig. Jag lät två signaler gå fram innan jag tryckte på svara.
"Tjaaa Milla.."
"Så du lever i alla fall?", sa hon i samma stund som jag kunde se hennes breda leende uppenbara sig framför mig.
"Japp..", svarade jag kort.
"Fattar du vad det här betyder?! JAMES är också här, i Sverige!". Jag blev tyst, James? Milla måste ha förstått min tystnad och tillade snabbt.
"Den där kilen jag träffade när vi var backstage på Justin konsert du vet? Han jag träffade under de sista dagarna i USA..".
"Ja men juste, nu minns jag!".
"Ja, fatta va kul! Jag har precis smsat honom, hoppas han svarar. Vad sägs om en dubbeldejt? Du och Justin och jag och James? Det måste i bara göra, jag vet ett..", jag var tvungen att avbryta henne. Milla var en sådan person som skulle kunna snacka flera timmar i sträck om ingen avbröt henne..
"Njaa, du och James borde definitivt göra det, men jag och Justin.. Nee, det är inget mellan oss längre tror jag..". Nu var det Milla som avbröt mig.
"OMG, OMG..", skrek hon rakt ut i luren.
"Vad hände?", frågade jag chockat och rynkade på näsan.
"James svarade, han vill träffas! Shit det här är min dag!", sa hon i samma höga tonläge innan hon fortsatte.
"Du, jag måste ringa honom medsamma, men vi hörs senare, okej?".
"Ja, visst.. hejdå..". Hon han knappt säga hejdå tillbaka innan hon lagt på luren. Själv sjönk jag tillbaks ner i soffan och drog en djup suck. Vad är det som händer egentligen?
cdd



Kommentarer
Postat av: Anonym

sjuuukt bra! Du måste uppdatera oftare!! :) (a)

2011-04-27 @ 20:18:22
Postat av: Johanna

Super bra!!!:D nästa nu!

2011-04-27 @ 21:06:20
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag dör om nästa del inte kommer snart. Seriöst, du är extremt begåvad flicka! :O

2011-04-27 @ 21:10:10
URL: http://mathildaochjulija.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag dör om nästa del inte kommer snart. Seriöst, du är extremt begåvad flicka! :O

2011-04-27 @ 21:10:12
URL: http://mathildaochjulija.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag dör om nästa del inte kommer snart. Seriöst, du är extremt begåvad flicka! :O

2011-04-27 @ 21:10:17
URL: http://mathildaochjulija.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-27 @ 21:18:36
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: sabbe :)

Woho :D mer!

2011-04-27 @ 21:26:21
Postat av: Ebba

Meer! Älskar den!♥

2011-04-27 @ 22:27:25
Postat av: elena

fortsätt jag har läs klart din novell nu haha men den var bra

2011-04-28 @ 20:03:53
Postat av: matilda

Gryma tjejen. :D MER. :D sjukt bra novell. :D <3<3

2011-04-28 @ 20:42:37
URL: http://maatiildas.devote.se
Postat av: matilda

Gryma tjejen. :D MER. :D sjukt bra novell. :D <3<3

2011-04-28 @ 20:42:41
URL: http://maatiildas.devote.se
Postat av: Amanda

JAAAAAA JUSTIN ÄR I SVERIGE!!!!! Tyra och han måste träffas!! Underbar novell, älskar den!!!!!

2011-04-29 @ 06:21:21
Postat av: Anonym

MEER Snälla!!!

2011-04-29 @ 22:53:09
Postat av: Simone

Skit bra novell! Har läst den ända från början ! Jag har också en JB novellblogg - skulle vara kul om ni komenterade & följde den :)



www.bieberplace.blogg.se



Kram:)

2011-04-30 @ 11:45:43
URL: http://bieberplace.blogg.se/
Postat av: Emmy

snälla skriv ett till kapitel!! den här novellen är jätte bra!!! <333

2011-05-23 @ 08:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0