Part 92

Tidigare:
I LOVE YOU, xoxo Justin, löd smset. Jag kramade om de blåflätade armbandet och log.
Hela den hemresan föll tårarna en efter en ner i mitt knä, men inte bara av sorg, utan även av lycka.
__________________________________________________
'
I samma stund som vi klivit av planet satte jag i hörlurarna i öronen. Jag orkade inte vara social, jag behövde en stunds tänkande. Efter att ha tvekat någon sekund så satte jag på "favorite girl" med Justin som för tillfället låg högst upp på min lista med de mest spelade låtarna. Jag var rädd att kanske börja storgråta igen men satte tillslut på den och bet mig i läppen. Hans röst gav mig rysningar.
'
'
På vägen mot bagagebanden passerade vi ett antal "Welcome to Sweden" skyltar. Bara att se dom gjorde mig nästan illamående med tanke på hur långt ifrån Justin jag faktiskt befann mig. Försiktigt slog jag mig ner på en bagagevagn och stirrade på väskorna som passerade en efter en. Rosa, bruna, svarta och blåa.. Undra vad Justin gör just nu? Ligger han och sover på sitt hotellrum kanske? Eller är mitt uppe i en intervju? Jag lät armarna vila mot knäna och la huvudet i händerna.
"Är du okej?", hörde jag en röst bakom mig och kände en hand på min axel. Jag vred mig om och fick syn på mamma.
"Mmm..", mumlade jag till svar utan att varken sänka eller stänga av musiken.
"Säg till om du behöver prata..".
"Mmm..", mumlade jag till svar ännu en gång.
'
När vi samlat upp alla våra väskor och travat dom på på varandra började vi bege oss mot utgången. Våra småsyskon sprang i förväg medan jag, Milla och våra föräldrar kom lunkandes därefter. Jag tror faktiskt att alla av oss uppskattat minst en vecka till i USA, inte minst jag. Milla tycktes också vara väldigt deppig. Jag hade inte pratat med henne på hela flygturen eftersom vi suttit på olika rader, men jag antog att det var Justins dansare Math hon kärat ner sig i som hon nu var ledsen över.
"Är du ledsen över Math?", frågade jag och sneglade på henne. Hon nickade långsamt innan hon svarade.
"Ja.. typ. Vi hade så kul tillsammans och så ska det bara sluta såhär!", sa hon och skakade på huvudet.
"Jag vet, det suger..".
"Vi får åka dit igen snart, bara du och jag! Eller ja, åka dit där dom har konsert.., sa hon och log snett mot mig.
"Absolut! Det är ett måste! Det är ju bara att..", började jag innan jag hörde hur någon ropade mitt namn en bit fram vilket fick mig att stanna upp.
"TYRAA, TYRA..!". Jag förstod inte vem det var, för jag kände inte igen rösten. Men så fort vi kommit utanför de stora dörrarna som avskilde passagerarna från taxichaufförer och anhöriga så såg jag vart ropen kom ifrån. En liten grupp på max 8 personer stod på andra sidan avspärrningsrepen och ropade mitt namn gång på gång. I handen höll de alla en varsin kamera och avlossade bild på bild.
"Tyra, how is Justin? Hur träffades ni? Är det sant att du och Justin Bieber dejtade? Are you a couple?". Både svenska och engelska frågor haglade över mig. Jag blev så förvånad att jag inte kunde göra annat än att stirra på dom.
"Öhh..?", började jag men förstod sedan vad de var ute efter och fortsatte gå utan att säga så mycket som ett ord. De följde efter oss, sprang både framför och bakom och fotade.
"Stay away!", sa Millas pappa och höll ut en hand i luften när några av dom blev för närgångna. Resten av människorna på flygplatsen stod alla med nyfikna blickar och uttryckligen stirrade på oss som om vi vore utomjordingar. Dom trodde nog vi var en bunt kändisar som precis anlänt, eller det var i alla fall vad det såg ut som. Paparazzina följde oss hela vägen ut till parkeringen där vi hoppade in i två taxibilar.
"Oj, jag visste faktiskt inte att Justin Bieber var så stor!", utbrast mamma när vi rullade iväg.
lll


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer er ;d

2011-04-03 @ 20:49:37
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer er ;d

2011-04-03 @ 20:50:03
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: AMANDA

undrar om du vill han en gratis bloggdesign ? ;)

mejla till mig isf eller adda msn :D haha

2011-04-03 @ 21:01:43
URL: http://stephanieochamanda.blogg.se/
Postat av: Amanda

Lika bra som alltid!!! Men det ju fett sorgligt nu när Tyra e hemma i Sverige :(

2011-04-03 @ 21:28:35
Postat av: Johanna

Super duper bra!!:D undra nu hur det ska gå?

2011-04-03 @ 21:45:11
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: felicia

mer tack :D så himla duktig du är<3

2011-04-03 @ 22:12:03
Postat av: Louise

Jag vill ha meeer!



Läs min novellblogg :D

Justinbiebernoveller.devote.se

2011-04-03 @ 22:55:29
URL: http://Justinbiebernoveller.devote.se
Postat av: fatbardha

Hejhej:)

Kika gärna in på våran Justin Bieberblogg för då blir vi sjukt glada:)

Följ den också via bloglovin för dom blir vi ännu gladare:)

Gilla den också via Facebook:)

http://www.facebook.com/#!/pages/thefanofjustinbieberbloggse/127427377322712

//kram

Är ni intresserade av länbyten så är det bara att skicka svaret i en kommentar eller maila:)

//kram

2011-04-03 @ 23:34:21
URL: http://thefanofjustinbieber.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej jag har precis startat en novellblogg! Gå gärna in och säg vad du tycker! /http://thatbiebz.blogg.se

2011-04-04 @ 20:30:14
URL: http://thatbiebz.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej jag har precis startat en novellblogg! Gå gärna in och säg vad du tycker! /http://thatbiebz.blogg.se

2011-04-04 @ 20:35:37
URL: http://thatbiebz.blogg.se/
Postat av: sabbe :)

har suttit o läst hela novellen, grymt bra ! nytt inlägg snart hoppas jag ;)

2011-04-09 @ 22:20:34
Postat av: Beata

HAR LÄST HELA NOVELLEN! Det tog inte lång tid vill jag säga;) Snälla fortsätt den är hur grym som helst! :D <3

2011-04-10 @ 11:43:37
URL: http://beatabergqvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Meeeeeer :)

2011-04-10 @ 16:29:01
Postat av: Amanda

Snälla snälla mer!!!

Du kanske inte alls har tid och skriva och det förstår jag men det skulle vara hur kul som helst med ett nytt kapitel snart!!

KRAM

2011-04-10 @ 18:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0