Part 75

Jag följde efter kvinnan ut bakom scenen. Mellan alla stora järnbalkar kunde jag skymta Justin, han var just nu mitt uppe i att sjunga "U smile". Jag log (passande nog) brett och rös till av välbehag.
"Tyra?", hörde jag en bekant röst bakom mig. Men jag kunde inte komma på varifrån jag kände igen den. Kvickt vände jag mig om och möttes av ingen mindre än Pattie, Justins mamma!
"Helloo, så du är också här! Hur mår du?", sa jag och log ännu bredare.
"Jag mår bara bra! Hur är det själv?".
"Jo, det är bra här med.. är lite nervös bara, jag trodde aldrig jag skulle komma upp på scen.. jag har aldrig stått på en scen förut, jag kommer svimma!", babblade jag på innan Pattie la en lugnande hand på min axel.
"Äsch, det är ingen big deal! Hundra andra tjejer har redan klarat det, och alla är nervösa innan..". Jag log snett mot henne innan jag svarade.
"Jo, men jag var så oberedd, och nu är jag här lixom.. shit..".
"Ja, men det kommer nog gå bra.."
"Kom nu, du måste göra dig beredd", avbröt kvinnan oss. Jag vinkade av Pattie och småsprang ikapp kvinnan som med stora steg börjat gå iväg mot en liten grupp killar en bit bort.
"Ni fixar resten va?", sa hon till en av dom när vi kommit fram.
"Sure babe", svarade han och boxade till henne på armen. Hon skrattade innan hon såg ner på mig.
"Dom berättar vad du ska göra, okej?". Jag nickade och i nästa sekund hade hon vänt på klacken och försvunnit tillbaka dit var vi kom ifrån.
Jag såg på killen hon pratat med. Han såg ut att vara i.. 22 års åldern kanske?
"Så du ska vara Justins OLLG?", frågade han och log.
"Japp!", svarade jag och kände hur jag började rodna när hella gruppen av killar tystnade och såg på mig.
"Cool, så här kommer det att gå till.. När låten har kommit till sista refrängen så kommer Will, han där, springa ut med en stol på scenen. Därefter behöver du bara följa med oss. Vi leder dig ut till stolen, sen sköter Justin resten". Han blinkade och log ännu en gång.
"Uppfattat!", svarade jag och log tillbaks.
"Och en till viktig sak.. När låten är slut, sitt bara kvar på pallen så hämtar vi dig och leder dig tillbaks hit sen!", inflikte en av de andra killarna..
"Och en sista viktig sak.. Svimma inte, det ser inte så bra ut på scen om vi ska släpa ut en livlös kropp..", sa den jag pratat med först. Vi skrattade kort innan någon plötsligt hyschade på oss.
"Hör ni, han har börjat!". Killarna började i slowmotion dansa med i takt till musiken.
"Nervös?", frågade den ena av dom mig.
"Jaa, en aning..".
"Äsch, det går bra ska du se, dansa lite det får dig att slappna av. Kan du göra såhär?", frågade han och började moonwalka.
"Ja, fast inte så bra..".
"Får jag se då?". Jag backade och började.
"Ohlala, du kan ju visst!", sa han medan resten av killarna klappade händerna. Jag skrattade, men jag han inte säga något förän alla började räkna ner.
"Ten, nine, eight, är du beredd?", frågade han och såg på mig. Jag nickade. Nu kom nervositeten tillbaks.
"Great", sa han och tog min hand innan vi gick ut. Jag kunde höra Justins röst, men jag såg honom inte. Istället möttes jag av ett enormt folkhav. Det var nästan så jag tappade andan. Jag log så brett att jag automatiskt samtidigt öppnade munnen. Wow.
'
________________________________________________
2 random frågor du gärna får svara på! :)
Ser du min design?
Hur gammal är du?

Kommentarer
Postat av: Mathilda

1. Nej :(

2. 14

Super novell! Gillar igentligen nt justin bieber, men kan bara inte sluta läsa din underbara novell! :O :D

2011-02-10 @ 17:38:51
Postat av: Johanna

Super duper bra!!!:D Okej 1.Nej, 2.13

2011-02-10 @ 17:45:55
Postat av: felicia

1. nej, det är helt vitt :(

2. jag är 15 :)

den här novellen är så himla bra! :D

2011-02-10 @ 17:51:33
Postat av: Emma

Skit bra!

1: Japp jag ser den !

2: Jag e 12 snart 13. :)

2011-02-10 @ 18:10:10
URL: http://emmaslivitext.blogg.se/
Postat av: Mooa

1. Tyvärr inte =(

2. Snart 13 ;)



Lika bra som vanligt x))

2011-02-10 @ 18:14:24
URL: http://uandmee.bloggplatsen.se
Postat av: Nerry

1. Nej ;/

2. 15 :)

2011-02-10 @ 18:31:35
URL: http://nerry.blogg.se/
Postat av: Neejra<3'

1.Nej:/

2.Jag fyller 14 om några dagar;D

2011-02-10 @ 19:14:56
Postat av: Mia

1.nej det är bara vitt:(

2. 14. Snart 15

Jätte bra novell:D

2011-02-10 @ 19:46:41
Postat av: Anonym

1. Nej de evitt

2. 11 :)

2011-02-10 @ 20:33:13
Postat av: Anonym

1. Nej

2. 14 snart 15 :)

2011-02-10 @ 21:43:57
Postat av: Y

1. Nej

2. 13 snaaart 14 :p

Superbra novell! MerMer :D

2011-02-10 @ 21:58:59
URL: http://typyaris.blogg.se/
Postat av: Emma

2011-02-10 @ 22:07:28
Postat av: Lisa

1. Nej, helt vitt!

2. 18! :)



www.itsaboutjdb.blogg.se

2011-02-11 @ 19:02:21
URL: http://itsaboutjdb.blogg.se/
Postat av: L

1. Nej, helt vitt!

2. 18! :)



www.itsaboutjdb.blogg.se

2011-02-11 @ 19:02:23
URL: http://itsaboutjdb.blogg.se/
Postat av: L

1. Nej, helt vitt!

2. 18! :)



www.itsaboutjdb.blogg.se

2011-02-11 @ 19:02:25
URL: http://itsaboutjdb.blogg.se/
Postat av: Berri

1: Nej helt vitt :(

2 : 12 ;)



Jätte bra ;)

2011-02-11 @ 20:17:34
URL: http://berri.blogg.se/
Postat av: Siis

1. Nej

2. 13 år 14 år i april ;D

2011-02-11 @ 22:09:46
URL: http://musicflower.blogg.se/
Postat av: jbiebernovell

Hejsan, gillar du justin bieber noveller?

Då ska du börja läsa våran blogg.

Vi skriver två noveller på våran blogg. Men såklart behöver du inte läsa båda.

Vi uppdaterar med minst 1 inlägg perdag. Och nu ihelgen kommer det bli många fler.



Puss&kram

/jbiebernovell

2011-02-18 @ 17:11:27
URL: http://jbiebernovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0