Part 78

"Får vi inte gå in snart?!", utbrast Milla förväntansfullt och trummade på kravallstaketet. Jag såg mig omkring innan jag svarade.
"Njaa, den större delen av publiken skulle väll gå först, och som det ser ut nu är ju nästan alla kvar..". Milla suckade djupt och sjönk ner på marken.
"Ursäkta..?", började en röst en bit bort vilket fick Milla snabbt upp på benen igen. Jag snurrade runt och såg till min förvåning samma kvinna som visat mig bakvägen till scenen tidigare under konserten.
"Nämen, är det du igen som är den lyckliga? Visst är det..", hon tog upp en lapp och såg vad som stod där innan hon avslutade meningen.
"Tyra.. och Milla? Visst är det ni?". Milla var snabb på att svara.
"Japp, det är vi!". Jag nickade medhållande.
"Ja, kom med mig, jag ska visa er vart ni ska!", Milla gav mig ett snabbt leende innan hon följde kvinna hack i häl, likaså gjorde jag.
"Så hur kommer det sig att du har en sådan här tur två gånger i rad?", sa hon och såg på mig med ett finurligt leende. Jag tänkte efter ett tag innan jag ryckte på axlarna och svarade leendes..
"Det är nog mest tur.. Väldigt mycket tur!".
'
Vi gick igenom en lång korridor med dörrar märkta med olika namn och olika crew och team. Jag läste tyst för mig själv på varenda skylt. "Dance crew, Camera crew, Margareth Lisebon, Ryan..". Vi svängde in i en annan korridor innan vi kom ut i ett stort rum, där det var ett helt gäng personer.
"Innan ni går in..", började kvinnan och började rota i midjeväskan hon hade runt höften.
".. så måste ni alltid bära dom här..", fortsatte hon och hängde på oss ett varsitt vip-pass som visade att vi var tillåtna att vistas i det här området.
"Ni kände Justin va?", frågade hon oss sedan. Jag nickade och såg mig runt i den stora lokal som vi nu befann oss i.
"Perfekt, då lämnar jag er här! Okej?", jag såg frågande på henne. Vadå lämnar oss, vart skulle hon gå?
"Justiiin!", ropade hon vilket fick en hel grupp med människor en bit bort att vända sig om och se mot vårt håll. Det var först då jag fick syn på honom. Justin fick syn på oss också och vinkade glatt.
"Ja, men hejdå då!", sa kvinnan och lämnade rummet. Justin vinkade åt oss att komma dit där dom redan stod. Milla och jag såg på varandra snabbt innan vi började korsa lokalen.
"Hola chicas!", sa Justin flörtigt och gav oss en varsin snabb kram. Gruppen som nyss pratat i mun på varandra tystnade och såg på oss. Jag kände hur nyansen i mina kinder sakta började stiga..
"Allihopa, det här är några kompisar.. Tyra och Milla.. Tyra och Milla, det här är.. ja.. några.. typ kompisar?", sa Justin och slog ut med armen över de människor som stod runt om honom.
"Är vi inte mer än dina kompisar, jag trodde vi var bästa vänner!", utbrast en av killarna och låtsades torka en tår.. Vi började skratta medan Justin gick fram och rufsade honom i håret.
"Du kommer alltid vara min bästa vänn", sa han och log.
Justin vände sig mot oss.
"Vi måste bara fixa klart det här.. så ni kan bara slå er ner därborta så länge..", sa han och pekade mot några stolar en bit bort. Så så fort vi artigt hälsat på var och en av de som befann sig runt Justin så gick vi bort och satte oss. Klungan av människor vi nyss hälsat på hjälpte Justin av med mikrofoner och dylikt och gick igenom någonting inför morgondagen lät det som. Nästan först en kvart senare var de äntligen klara.
'

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-02-20 @ 22:24:37
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Wilma

mera mera mera!!! :)

2011-02-21 @ 08:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0