Part 71

Tack till er som fortfarande orkar kommentera.. blir superglad! :D Fortsätt så!!
Här kommer bara en kort bit, hinner inte skriva mer.. antingen kommer mer ikväll eller imorgon..
_________________________________
'
Dagen därpå vaknade jag ovanligt tidigt. Jag skruvade på mig men kunde inte somna om, Milla gick, eller snarare sprang fram och tillbaka, kors och tvärs, genom hela hotellrummet.
"Mhhh, vad gör du?", grymtade jag från sängen och lät huvudet sjunka ännu längre ner i kudden.
"Det är konsert idag, Justins konsert! Man måste ju göra sig i ordning i tid!", svarade hon och satte i hårfönen i eluttaget. Jag vände mig om och såg på klockan.
"Men den är ju bara halv 9! Du har hela dagen på dig, konserten börjar inte förän klockan 7 ikväll!", suckade jag.
"Den börjar då ja, men vi ska åka dit vid senast klockan 2 för att få platserna längst fram!", sa Milla och började föna håret. Hon hade bevisligen redan hunnit duscha också.
"Lycka till", sa jag och slöt ögonen igen.
"Nej, kom igen nu sömntuta! Du ska också upp!", sa Milla och började dra mig i armen innan hon fortsatte. "Vilken outfit ska jag ha? Den här.. eller den här? Fast jag tycker den här är ganska snygg också. Vilken skulle Justin gilla bäst tror du? Kanske lila, det är hans favoritfärg!".
"Du, jag bryr mig faktiskt inte, ta vad som helst bara!", sa jag och stretade emot. Jag skulle sova ett tag till. Men efter några minuters oavbrutet tjat från Milla kände jag att det var lönlöst att ens försöka vilket ledde till att jag också klev upp och tog en dusch.
'
Efter att ha duschat klart drog jag på mig min favorit outfit, den jag nästan alltid använde då jag ville känna mig lite extra fin, eller ja.. snarare snygg. Sedan satte jag upp håret i en slarvig tofs och drog på lite mascara.
"Nu är jag klar!", sa jag till Milla och slängde mig i sängen innan jag fortsatte.
"Skulle vi äta frukost på bufén idag eller ute?".
"Ute, dom vuxna skulle komma och knacka på när dom var klara", sa Milla och gjorde ännu ett försök till att sätta upp håret i en frisyr som jag visste skulle ramla sönder så fort hon rörde sig det minsta. Varje gång jag pratade med henne lät jag lite smått irriterad på henne, för det var precis vad jag var. Inte lika mycket som förut, men hon skulle ändå inte tro att jag glömt allt ihop hon gjort.
'
Efter att jag läst ut 2 kapitel ur min bok och Milla applicerat ett ton hårspray i sitt hår knackade äntligen de vuxna på dörren och sa att det var dags för frukost.
Vi åt på ett litet, litet café i slutet av en lång gata. Precis när jag skulle sätta tänderna i min baguette jag beställt så pep mobilen till.
Du kommer väll ikväll? xoxo Justin. Jag log brett innan jag svarade.
OM jag kommer, jag ska stå längst fram och kasta slängkyssar till dig under hela konserten! ;) xoxo.
Det tog inte många sekunder innan han svarade.
Så ska det låta! ;) xoxo
"Varför blev du så glad för?", sa mamma och försökte kika över min axel för att se smset.
"Inget speciellt..", svarade jag och log hemlighetsfullt mot henne innan jag började äta av min baguette.
Tyras outfit.

Kommentarer
Postat av: felicia

så himla jättebra, även fast det inte händer så mycket just i den här delen, men det är bra för då hänger man ju kvar här ;) kan du snälla skriva en till del ikväll? :))

2011-02-02 @ 18:24:34
Postat av: Y

Gud så bra. Och tyras outfift var ju verkligen super fin! Mer mer ! :D

2011-02-02 @ 20:40:13
URL: http://typyaris.blogg.s
Postat av: Johanna

Grymt bra!!:D

2011-02-02 @ 21:13:40
Postat av: Anonym

Jättebra!! Väntar på nästa del :D

2011-02-02 @ 21:13:59
Postat av: Me!

Jag började läsa ikväll, och sträckläste alltihopa nu!! Super bra skrivet! Fortsätt skriva, längtar så efter nästa del!

2011-02-03 @ 18:55:47
Postat av: Me!

Jag började läsa ikväll, och sträckläste alltihopa nu!! Super bra skrivet! Fortsätt skriva, längtar så efter nästa del!

2011-02-03 @ 18:56:34
Postat av: Anonym

Skit bra verkligen! :D Du är riktigt duktig på att skriva! Kika gärna in på min blogg och läs min novell!

2011-02-04 @ 12:01:31
URL: http://itsaboutjdb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0