Part 79

Här kommer en ganska lång bit för att "gottgöra" er! Glöm inte att kommentera! :D♥
______________________________________________________________
'
"Ursäkta att jag var lite sen.. det tog lite längre tid än planerat med allt fix..", sa Justin när han kommit fram till oss och slagit sig ner på stolen alldeles intill.
"Det är lugnt, det gör inget!", var Milla snabb på att svara.
"Vilken tur!", sa Justin. Jag log mot honom innan jag fortsatte.
"Vad duktig du var på scen!".
"Njaa.. jag vet inte riktigt. Jag har börjat få så ont i halsen under de senaste dagarna så rösten skar sig några gånger.. Min röstpedagog tyckte att jag borde ha ställt in konserten helt för att inte göra det värre eftersom jag har 3 konserter på rad nästa vecka.. Men det skulle jag aldrig klara av, fansen skulle blivit besvikna..".
"Oj shit 3 konserter?!.. Men jag hörde inte att rösten skar sig, förmodligen inte någon annan heller för den delen.. du hörde ju hur vi skrek! Du var grym!". Justin log tacksamt mot mig.
"Du var också grym, med tanke på att du tydligen var lite nervös!", sa Justin och flinade..
"Haha, åh nej.. pratade du med din mamma?", frågade jag honom och skrattade.
"Jaa..", började han men avbröts av Millas diskreta harklande. Jag hade nästan glömt att hon satt bredvid oss.
"Nämen, ska vi gå?!", sa Justin och reste sig hastigt för att sedan se frågande på oss.
"Vart då?", sa jag och reste mig jag med.
"Till chillrummet!", sa Justin med tillgjord röst innan han fortsatte.
"Där finns i alla fall betydligt skönare sittplatser än här..". Jag och Milla gav de vita plaststolarna en sista blick innan vi följde efter honom.
'
Vi gick tillbaks genom samma korridor som vi kommit ifrån och stannade framför en av dörrarna.
"Välkommen till mitt andra hem!", sa Justin och höll upp dörren. Vi klev in och såg oss omkring. Det såg i princip ut som ett vardagsrum, med orangea och fåtöljer utplacerade runt om i hela rummet.
"Så det här är ditt.. chillrum?!", frågade jag honom.
"Japp, det här är mitt chillrum! Eller ja, inte bara mitt som ni lär märka snart..", jag skulle precis fråga vad han menade med märka snart, när han fortsatte.
"Vill ni ha något att dricka?", han gick fram till en minibar och böjde sig ner..
"Det finns cola, fanta, sprite, vatten eller.. iste..".
"Jag tar gärna en cola..", började jag.
"Jag med", sa Milla kort. Jag var förvånad över att Milla sa så lite. Kanske var hon generad.. hon visste ju att Justin visste vad hon gjort mot oss, att hon försökt förstöra för oss, få oss att bli ovänner.. kanske hon skämdes nu? Men det kändes så olikt Milla..
"Varsågoda..", sa Justin och sträckte över två burkar till oss innan han slog sig ner i en av de största sofforna och öppnade sin egna burk.
"Vad fint det var här..", sa Milla och såg sig runt medan hon slog sig ner i en av fotöljerna.
"Tack så mycket..", sa Justin och tog en stor klunk men precis när han skulle fortsätta meningen så drogs dörren upp med ett ryck. Jag hoppade till och såg mot det hållet.
"Bonjour amigos!", sa Justin när en hel grupp unga killar uppenbarade sig i dörren följt av ett mindre gäng med både kvinnor och män som såg ut att vara i medelåldern.
"Hellooo Justinboyy!", sa en av dom och gick fram till minibaren, likaså gjorde de flesta andra. Först när de kommit fram till våran soffgrupp så kände jag igen dom, det var ju dansarna.
"Här är två kompisar. Tyra och Milla, det här är mina dansare.. Och därborta är min ljudkille, hon där håller på med ljuset.. Och resten.. ja, ni lär er med tiden". Vi hälsade på varandra innan de flesta andra dansarna slog sig ner i samma soffgrupp som vi satt i. Milla gjorde plats hos sig i fåtöljen vilket resulterade i att en av killarna slog sig ner där. Bara sekunderna därefter var han och Milla inne i en livlig diskussion.
"Ni hade träffats innan va?", sa Justin och nickade först mot mig och sedan mot en av dansarna.
"Japp det har vi, hon är ju en fena på att moonwalka, jag såg det med egna ögon! Visste du det?", svarade danskillen som presenterat sig som Alex.
"Ohlala, det måste du visa mig någon gång!", sa Justin och knuffade mig i sidan. Jag började skratta.
"Njaa, tveksamt hörru!", sa jag innan jag tog några klunkar av colan.
"Men du Justin, rösten klarade sig lät det som!", sa Alex och såg uppmuntrande på honom.
"Njaa, det gick väll helt okej.. lite falskt blev det emellanåt men det kunde gått betydligt värre så.. ja..".
"Äsch, det gick ju kanon, eller hur?". Han såg på mig och jag nickade ivrigt.
"Ja, det var ju det jag sa, det var bara du som märkte det!".
'
Efter att jag, Justin och Alex suttit och diskuterat huruvida man på bästa och coolaste sätt skulle öppna en colaburk i några minuter så kom ännu en av dansarna och slog sig ner bredvid oss.
"Neeej, du får sitta någon annan stans, det blir för trångt!", utbrast Alex medan han som nyss kommit försökte trycka sig ner bredvid honom.
"Skyll dig själv, jag sa ju att du inte skulle ha tagit den där extra kakbiten igår, du blir bara större och större för var dag som går!", svarade han och skruvade upp vattenflaskan och tog en klunk medan jag och Justin började skratta. När han fick syn på mig spärrade han upp ögonen.
"Ojj förlåt! Jag såg inte att du var här! Jag är Chris!", sa han och skakade min hand.
"Haha, det är lugnt, jag heter Tyra!", svarade jag och log mot honom.
"Tyra..?", frågade han och studerade mig noga.
"Jaa..", svarade jag utdraget och såg frågande på honom.
"Du är ju den där tjejen som Justin pratat om så ofta!", jag såg fortfarande på honom, lika frågande. Och sen på Justin.
"Alex, det där är ju..", Chris böjde sig fram och viskade något i Alex öra. Trots mitt tappra försök till att höra vad dom sa så kunde jag inte urskilja mer än en massa mummel. Justin knuffade till honom i sidan.
"Äsch, kom igen!".
"Oh oohhh..", visslade Alex när Chris pratat till punkt. Jag såg bara frågande på dom en efter en. Justin skakade snabbt på huvudet, men  trots det tyckte jag mig se att han rodnade lätt.
"Nej, någon som ska ha en till cola?", sa han och reste sig upp samtidigt som han viftade med hans tomma burk.
"Nej tack, det är bra..", svarade jag.
"Nej tack, men gärna lite romantik..", sa Alex och dunkade Justin i ryggen när han passerade för att gå till minibaren. Justin vände sig om och boxade honom lätt i magen innan han gick vidare medan Alex och Chris halvlåg i soffan och skrattade. Jag såg bara oförstående på dom där de låg och kiknade av skratt. När de såg mig så böjde sig Alex fram och viskade.
"Ja, Justin har pratat en hel del om dig.. På ett bra sätt såklart!". Han blinkade. Mer han han inte säga innan Justin kom tillbaka.
'
Hade ingen passande bra bild, så ni får bara en bild på soffan de satt i.. x)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud vad roligt:D hihih

2011-02-21 @ 20:43:05
Postat av: felicia

haha, dom har ju ialla fall sinne för humor ;) jättebra skrivet! :)

2011-02-21 @ 20:57:57
Postat av: Amanda

Gud va jag älskar denhär novellen, inte för jag tror att det skulle hända mig, men novellen känns så himla verklighetstrogen. Det skulle ju faktiskt kunna hända en själv, inte för att det är så troligt , men ändå kanske vem vet! Never Say Never, right?

Din novell är verkligen en sån novell som man ligger och läser och bara drömde sig bort i, jag älskar den!

Den e riktigt riktigt bra! Keep going tjejen! ;)

2011-02-21 @ 20:59:34
Postat av: Jennifer

hahahah , roliga är dom ! ;)♥

2011-02-21 @ 21:08:05
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-02-21 @ 22:23:24
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Areanja

Very informative and enlightening website

2012-01-17 @ 13:26:00
URL: http://areanja.blogbloc.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0