Part 80

Nu kommer en ny lång del! Hoppas ni gillar den! :) Kom ihåg att ni gärna får lämna en kommentar sen, ni förstår inte hur mycket dom betyder! Blev skitglad efter förra inlägget då jag fick 5, man får typ "glädjeryck" av att läsa varenda en av dom! x) ♥
____________________________________________________
'
Killarna låg fortfarande utsträckta i soffan och skrattade när Justin kom tillbaka.
"Ni är ju bara liiite onormala..", sa han och suckade djupt. Jag skakade på huvudet och började skratta jag med.
"Inte du också!", utbrast Justin och slog till mig med en kudde.
"Love is in the air..", började Alex och Chris sjunga tyst och vagga fram och tillbaka i takt. Justin tog i allt var han hade och drämde till dom så hårt med kudden att alla runt hela bordet tystnade och såg mot vårt håll med stora ögon.
"Det är lugnt, ingen kom till skada!", sa Justin och höll oskyldigt upp båda händerna i luften. Med ens fortsatte konversationerna där de nyss slutat ljudnivån i rummet höjdes.
"Nä, ska vi gå iväg ett tag innan jag slår till dom RIKTIGT hårt..", sa Justin till mig och nickade menande mot Alex och Chris. Jag nickade och log.
"Sure!". Justin ställde sig upp och drog upp mig ur soffan. När vi nästan var framme vid dörren så kastade jag en snabb blick på Milla för att se om hon kanske var sur för att vi gick. Men till min lättnad var hon helt uppslukad av den där dansaren hon delat fåtölj med. Hon satt med ena armen om honom och skrattade åt något han nyss sagt. Hon tycktes inte ens ha tid till att se upp när jag ropade hennes namn. Jag ryckte på axlarna och började gå mot Justin som stod och höll upp dörren åt mig.
"Vilket kap Justin, både snygg och smart!", hörde jag hur Alex ropade efter oss. Jag vände mig om och lipade medan de skrattade hysteriskt.
"Sorry om dom är lite.. speciella", ursäktade sig Justin.
"Haha, det är lugnt, dom är ju bara roliga!".
'
Vi passerade dörr efter dörr innan Justin plötsligt stannade. Han höll händerna för skylten på dörren.
"Gissa vad det står?", frågade han och flinade. Jag kliade mig på hakan och la pannan i djupa veck innan jag kom med en chansning.
"Hm.. kan det möjligtvis stå Justin Bieber?".
"Nej ännu bättre!", utbrast han och hoppade åt sidan.
"Justin den snygga, godhjärtade, underbara, swaggiga, fantastiska Bieber..", läste jag högt från skylten.
"NAW, tycker du verkligen allt det där om mig?", sa han och log mot mig.
"Du är ju knäpp..", sa jag och skakade på huvudet. Justin drog upp ett kort ur bakfickan som han öppnade dörren med.
"Voíla!", sa han och slog ut med armen när dörren gled upp.
Jag gick in i rummet och såg mig omkring. Två soffor, ett sminkbord, en teve, två gitarrer, ett bord, en garderob och en läskautomat.
"Tjusigt!", sa jag och fortsatte.
"Vem är det här?". Jag studerade ett fotografi som föreställde Justin och två betydligt yngre barn som satt i hans famn.
"Mina syskon, Jazmyn och Jaxon!", sa han och ställde sig bredvid mig innan han fortsatte.
"Ja, alltså.. jag är ju inte den snyggaste på den där bilden.. men vi har inte hunnit tagit nya än!". Jag började skratta.
"Nejdå, du är minst lika söt som dina syskon!".
"Haha, bra försök där!", sa han och började skratta han med.
"Nej, men jag är seriös!", utbrast jag men kunde ändå inte sluta le brett. Jag försökte dölja leendet för att se ut som om jag verkligen menade vad jag sagt, men han var visst inte tillräckligt dum för att tro mig.
"Du är inte en så värst bra skådespelare!", sa Justin leendes och slog sig ner i soffan med en duns. Jag kom efter och satte mig alldeles intill honom.
"Säg vad du vill men jag tyckte i alla fall att du var söt!", sa jag och lutade mig mot honom.
"Kan du inte spela något!", fortsatte jag och lyfte försiktigt gitarren till honom.
"Eller nej, ännu bättre! Kan du inte lära MIG att spela gitarr!", jag såg på honom med bedjande ögon.
"Haha, visst! Vilken låt vill du lära dig?".
"Hm.. Kanske pray? Eller är den svår?", frågade jag.
"Nejdå, den är enkel!", svarade han och började med ens att plinga på refrängen. Sedan överlämnade han gitarren till mig.
"Först håller du fingrarna på den strängen, och den där..", började han förklara.
"Nejnej, inte den dära. Den! Ser du? Bra, fast du får inte hålla ner alla samtidigt. Försök vinkla fingrarna lite mer.. Sådär.. Fast åt andra hållet..".
"Men ååh, det här kommer ju aldrig gå!", skrattade jag.
"Jodå, vänta.. Sätt dig här!", sa han och tog gitarren och visade sedan att jag skulle sätta mig i hans famn.
"Okej, nu jäklar!", sa jag och slog mig försiktigt ner.
"Säg till om det blir för tungt!".
"Haha, du väger ju ingenting", sa han och satte gitarren framför oss båda.
"Sådär ja. kolla på mina fingrar! Du ska hålla den där.. och den där. Pröva du! Ja, bra, sen flyttar du bara den dit!", sa han och flyttade mina händer till de rätta ställena. Han fick det att låta så enkelt.
'
När vi suttit sådär i minst en kvart och skrattat åt hur dålig jag var så hade jag trots allt lärt mig två hela akord.
"Du är snabblärd!", sa Justin och skrattade.
"Kanske det, men den där låten var ju knappast enkel!", sa jag och skrattade jag med åt min otroligt dåliga fingersättning. Jag började plingade på strängarna sakta. Det lät ganska vackert. Eller så var det bara önsketänkande. För bevisligen så kunde jag inte spela gitarr.
"Du..", började han.
"Mmm..", mumlade jag och plingade på strängen ännu en gång.
"Eller nej, det var inget..", sa han kort. Jag vände mig om och såg på honom.
"Jo, vadå?".
"Nej men det är bara det..". Han blev tyst en lång stund.
"Vadå? Nu måste du ju säga!".
"Jag tänkte bara.."
'
'

Kommentarer
Postat av: Emma

Meeer!! men jag undrar bara skulle du inte kunna göra mellanslag när du skriver för det är mycket enklare att läsa då!! förstår du vad jag menar, alltså som stycken!!! :D jag är inte bäst på att förklara men hoppas att du förstår

2011-02-23 @ 21:25:09
Postat av: Amanda

Kalasbra!! Som alltid ;)

Asså du vet inte hur mycket jag längtar till varje kapitel, varje dag går jag in flera gånger om dan för att kolla om ett nytt kapitel kommit upp, den här novellen är verkligen såååå jävla bra!!! :)

Nu e man ju skit nyfiken på vad Justin skuld säga ;) skriv mer så fort du kan :D <3

2011-02-23 @ 21:49:16
Postat av: Anonym

Vad ska han säga?!:D:D<3

2011-02-23 @ 21:56:31
Postat av: Neejra<3'

Åhh, galee vad bra!<3'

2011-02-23 @ 23:08:14
Postat av: - bbella | the asian one ::

sv:

Ja det göra jag :D <3

2011-02-24 @ 09:28:13
URL: http://bellahuuynh.blogg.se/
Postat av: lovisa

jättebra novell!!!

2011-02-24 @ 09:52:42
Postat av: Johanna

mer mer mer :D

2011-02-24 @ 14:04:51
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Yar

OMG! GALET BRA!! Vill fan veta vad han ska säga. Meeer :D

2011-02-24 @ 14:22:16
URL: http://typyaris.blogg.se/
Postat av: Anna

mer :D

2011-02-24 @ 14:47:01
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: felicia

ååh, vill veta vad han säger!! superbra novell! :)

2011-02-24 @ 23:07:00
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeer :d sjukt bra

2011-02-25 @ 01:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0