Part 63

Den här delen blev väldigt rörig, den har inga styckes indelningar eftersom att det nästan bara är dialog, plus att jag skrev ihop den väldigt snabbt.. Hoppas den inte är allt för jobbig att läsa bara! ;P
______________________________________________
'
"Här var det fest!", sa hon och ansträngde sig för att få fram ett leende. Hon klev in och la ifrån sig kassarna på golvet för att ta av sig sina svarta, blanka stövlar med skyhög klack. Jag hade också vart nära på att köpa likadana förut, men mamma tyckte att dom var alldeles för dyra, och dessutom trodde hon att jag aldrig skulle använda dom, just pågrund av klacken. Musiken som nyss flödat ut från högtalarna på högsta volym tog slut och allt blev tyst.
"Japp, här var det fest!", sa jag och vände mig om för att gå tillbaka ut till datorn och sätta på en ny låt.
"Alltså shit vad mycket kläder jag har hittat, jag har nog shoppat för flera tusen den här resan. Kolla bara den här klänningen, var den inte otroligt snygg?!", i ögonvrån kunde jag se hur hon höll upp en mörklila klänning med djup urringning och vit/svarta volanger längst hela vägen ner.
"Mmh", mumlade jag till svar trots att jag innerst inne tyckte att det var riktigt ful, den liknade en häxklänning man kunde hitta i leksaksaffären runt halloween.
"Milla..", började jag och såg upp från skärmen. Hon såg frågande på mig medan jag fortsatte.
".. det är en sak vi skulle behöva prata lite om..". Milla var snabb på att svara.
"Jaa, jag ska bara ta en dusch, man blir verkligen sååå varm av att shoppa!", hon skulle precis stänga in sig i badrummet när jag höjde rösten.
"Nej Milla, jag vill ta det NU..", hon ryckte på axlarna.
"Okej, visstvisst, låt det gå fort bara!".. Hon drog upp mobilen och slog sig ner i en fotölj.
"Varför sa du sådär till Justin?". Milla såg oförstående på mig.
"Vah?".
"Du sa att jag hade kille, Justin berättade att du till och med visat en bild på honom, men jag har ju inte ens någon kille! Han vart ju skitsur på mig och jag vart jätte ledsen!".
"Jaha, du menar deeet.. men det var ju bara på skojj!". Jag rynkade på pannan. Att få Milla att förlåta mig för vad hon gjort skulle nog aldrig gå, men det skulle i alla fall gå att få henne ångra vad hon gjort. Det var dags att byta taktik, tänkte jag och började..
"Ja, alltså, jag tänkte bara tacka dig för att du gjorde det, oavsett om det var tänkt som ett skämt eller inte.. Så tack för att du hittade på allt det där", jag log tacksamt mot henne vilket fick henne misstänksam.
"Vad.. vad menar du?", frågade hon och lyfte blicken från mobilen. Jag ryckte på axlarna sådär som hon alltid brukar göra innan jag svarade..
"Ja men alltså, i och med att du sa att jag hade kille och allt det där till Justin så har vi kommit så mycket närmre varann än vad vi var innan!". Milla var snabb på att ifrågasätta mig.
"Hur då, jag menar.. han blev väll arg på dig? Hur kunde ni då komma närmre varandra?!".
"Ja, till en början var han arg, men efter vårt lilla bråk så blev vi jätte bra vänner igen.. han sa till och med..", det blev tyst en lång stund innan Milla inte orkade vänta längre.
"Vad sa han?". Jag log finurligt innan jag svarade.
"Han sa att han älskar mig!". Jag brast upp i ett brett leende och kramade om en kudde.
"Äsch, så säger du bara!", sa Milla och försökte att se oberörd ut, men jag kunde se hur hon innerst inne grät av avundsjuka.
"Tro vad du vill, men det var vad han sa till mig!", sa jag och log ännu bredare.
"Fyfan vad taskig du är, du vet ju att jag älskar honom, varför håller du på såhär då?!", utbrast Milla plötsligt.
"Du, jag tänker inte lyssna på dig. Jag vet att du egentligen bara ville sabba mellan mig och Justin, så vad du gjorde är 4897 gånger taskigare än vad jag gjorde.. för jag har inte gjort någonting!". Jag satt fortfarande och log.
"Tro inte för mycket lilla du. Innerst inne vet jag att Justin gillar mig mer en.. ful och självisk tjej som du. Snart kommer han inse det och då blir det inte så kul för dig inte..". Jag satt med öppen mun, vilket ordval hon valt! Milla reste sig och gick med stora steg ut mot badrummet. Innan hon stängde dörren ropade jag efter henne.
"Jag bryr mig inte om vad du tycker om mig, för enligt Justin är jag nog den sista som är självisk och ful!"

Kommentarer
Postat av: Jennifer

ÄNTLIGEN .. gjorde hon milla avunsjuk , HAHAH :D

och gör inget om kapitlerna är röriga , bara det blir kapitel & gärna två stycken per dag !♥

2011-01-19 @ 20:03:48
Postat av: Anna

jag hatar milla ;o

2011-01-19 @ 20:10:52
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: Y

Asså jag vill bara strypa milla. Skjuta henne i huvudet med en pistol. Men bra!! skriv meeer :D

2011-01-19 @ 20:23:17
URL: http://typyaris.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeerr:D:D

2011-01-19 @ 21:29:54
Postat av: Johanna/Moonlight

Hahhha så himla klockren:P Men undrar vad Milla kommer att har för planer härnäst??

2011-01-19 @ 21:32:10
Postat av: Anonym

MERAAA <3 :D

2011-01-20 @ 11:34:50
Postat av: felicia

gimme more!!!! :D

2011-01-20 @ 21:58:26
Postat av: Anna

uppdatera dååå

2011-01-21 @ 22:17:15
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: Anonym

så jävla omgone milla är :P

Jättebra episode som alltid!

2011-01-21 @ 22:36:04
Postat av: frida

meer!:)<3

2011-01-21 @ 23:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0