Part 58

Under hela filmen satt jag ihopkurad i Justins famn med en stor kudde framför mig. Så fort något oväntat hände, eller den benlösa gamla gubben kom in krälandes i bilden ryckte jag till vilket fick Justin att börja skratta.
"Akta så ingen kommer och biter dig i fötterna", sa han gång på gång medan jag boxade honom i magen och kröp ännu längre ner under täcket.
När eftertexterna började rulla över skärmen så lutade han sitt huvud mot mitt.
"Vet du Tyra? Jag tror jag aldrig..", han tystnade.
"Aldrig vadå?", frågade jag och såg honom rakt in i ögonen.
".. aldrig gillat en tjej så mycket som jag gillar dig, det kanske låter dumt men..", jag la ett finger över hans mun, han behövde inte förklara sig.
"Åh, Justin, det låter inte alls dumt, jag måste också erkänna att jag aldrig gillat en kille så mycket som jag gillat dig!", sa jag och kände hur jag rodnade lätt vilken fick mig att vika undan med blicken. Justin lyfte mitt huvud och såg rakt på mig. Sedan log han brett och kysste mig.
'
Vi låg och pratade om Justins senaste intervjuv han varit med i när det som inte fick hända hände..
"Hahahah, vadå? Frågade hon verkligen det?", skrattade jag efter att Justin berättat om en kvinnlig reporter som frågat om han skulle kunna tänka sig att dejta en 47 åring.
"Ja, men det värsta var ju att hon inte skojade.. hon var 110 procent seriös, du ska se när.. ", mer hann han inte säga innan vi båda hörde hur någon började fippla med dörren utanför. Vi såg på varandra med stora ögon, men innan vi han säga något hörde vi hur även dörren gled upp, och någon tände lampan.
"Tyra, är du vaken?", hörde jag Millas röst. Med en duns kunde jag höra hur hon slog sig ner på en liten pall som stod i hallen och började knyta av sig skorna.
"Ehh, mmmm..", lyckades jag få fram med en någorlunda lugn röst. Justin gestikulerade vilt med båda armarna, men jag förstod inte riktigt vad han menade. Där, mimade jag och pekade på gardinen. Justin flög ur sängen och ställde sig där bakom. Jag kunde se hans fötter sticka fram längst ner vilket fick mig att börja fnittra hysteriskt, men jag bet mig i läppen och tog ett djupt andetag så fort jag hörde att Milla närmade sig.

Kommentarer
Postat av: Johanna/Moonlight

men åååå vill ju veta vad som händer!!!:D Men skitbra iaf:D

2011-01-12 @ 16:47:37
Postat av: emma

asså ja har kollat 24/7 på din blogg om du har skrivit en till del men de har du inte ... ja tycker att novellen är as bra så vill bara veta vad som kommer att hände HELA tidan :D

2011-01-13 @ 16:53:51
URL: http://www.nowistomorrow.devote.se
Postat av: Anonym

Shiiit, så spännande, vill veta vad som händer! NÄSTA!! :) :P :D

2011-01-13 @ 20:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0