Part 66

Här kommer en till del, ganska kort den med.. men bättre än inget! ;P
_________________________
'
Innan Justin drog upp dörren så la han en lugnande hand på min axel och sa.
"Vi ska inte vara här länge..". Jag nickade och klev in efter Justin.
"Mamma?", ropade Justin nästan överdrivet högt med tanke på att det var i ett hotellrum vi befann oss och inte i något palats. Men så fort vi lämnat hallen så förstod jag varför han ropat. Det här hotellrummet var säkert minst sju gånger så stort som mitt och Millas. Jag beundrade inredningen med stora ögon medan Justin tog min hand och nästan drog mig vidare in i nästa rum. Varje rum var luftigt och väldigt modernt inrett. Istället för att ha "vardagsrum", hall och sovrum i ett och samma rum som jag hade så var istället varje del i ett eget rum. I vardagsrummet fanns en stor plasmateve, en stor hörnsoffa, två enorma fåtöljer, ett soffbord och en liten minibar.
När vi kommit in till sovrummet fick jag syn på henne. Om jag mindes rätt så hette hon Pattie, jag har för mig att jag läst det i någon skvallertidning. Hon stod vid ena sängänden och vek kläder.
"Mamma här är Tyra", sa Justin vilket fick henne att vända sig om kvickt. Hon släppte tröjan hon precis skulle vika ihop och kom fram mot oss leendes. Jag sträckte fram handen och hälsade artigt.
"Hejhej, Tyra!".
"Hello, mitt namn är Pattie! Justin har pratat så mycket om dig..". Jag log mot henne och svarade.
"Trevligt att träffas! Han har pratat en hel del om dig också!". Pattie började skratta.
"Ja, jag hoppas att han pratat gott om mig..", hon rufsade om honom i håret. Justin försökte glida undan och gjorde sedan en hairflip för att räta till frisyren.
"Jadå, hittills har jag bara fått höra bra saker..", svarade jag. För att inte skapa pinsam tystnad fortsatte jag.
"Jag känner igen dig.. jag tror jag sett sig i någon tidning..". I samma stund som orden kommit ur mig så förstod jag hur korkat det lät. Så innan hon hann svara så fortsatte jag.
"Ja, eller alltså.. det är väll inte så konstigt.. men.. äsch, glöm det!", jag kände hur nyansen i mina kinder sakta började stiga. Kunde jag inte ha låtit bli att säga sådär över huvud taget!
"Haha, ja, jag har ju vart med i några tidningar, det är många som kommer fram till mig och känner igen mig därifrån!", jag hörde hur hon försökte rädda situationen åt mig. Det var väll gulligt, men jag skämdes otroligt ändå.
"Men visst är du från Sverige?", frågade hon sedan. Jag nickade och svarade.
"Ja precis, vi är bara här på semester, jag och min familj och våra kompisar..".
"Jaha, vad kul! Vad tycker du då? Jag menar om landet?"..
"Menar du Sverige eller USA?", frågade jag.
"USA"
"Jag älskar det! Miljön, folket.. och maten! Allt!".
"Ja, vad kul att höra! Själv tycker jag att Sverige verkar vara ett väldigt spännande land. Jag hoppas hela tiden att Justins managers någon gång bestämmer att vi ska åka dit med turnen! Eller hur Justin, visst hade det vart kul?".
"Ja, men är det verkligen sant att det finns isbjörnar som går runt på gatorna där?", han vände sig mot mig, och först när jag såg hans allvar i blicken så började både jag och Pattie att skratta högt.
"Jamen förlåt, jag har aldrig varit där!", sa han till försvar.
"Eller så är det så att du slarvat med geografin..", sa Pattie. Justin ryckte på axlarna.
"Jaja, kanske det.. Men hur som helst, vi tänkte dra vidare nu..". Pattie och jag skakade hand ännu en gång och sa att det var trevligt att träffas innan jag och Justin gick tillbaks ut igen.
"Jag smsar sen om vi måste åka på den där intervjuven som blev uppskjuten, i så fall ska vi vara där halv 8..", ropade Pattie efter Justin innan vi stängde dörren efter oss.

Kommentarer
Postat av: Anonym

såå bra, mera nu :D

2011-01-23 @ 18:29:49
Postat av: felicia

mer tack;)

2011-01-23 @ 18:54:36
Postat av: Anonym

meeeeer:D

2011-01-23 @ 21:37:22
Postat av: Johanna

Super duper bra!!:D

2011-01-24 @ 18:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0