Part 67

UPDATE:
Anonym om Part 67:
Det finns glass i sverige? -.--
Fick precis den här kommentaren som jag tänkte svara på lite snabbt. Ja, självklart finns det glass i Sverige, men jag syftade mer på glassbarerna.. för dom finns det inte alls många av här jämfört med i USA. Hela den här delen blev lite otydlig och slarvig, hade tomt på ideer plus att jag skrev den ganska snabbt.. Hoppas ni förstår ändå.. xd
__________________________________________

"Det där gick ju bra!", utbrast Justin och slog mig lätt på axeln när vi kommit ut i korridoren igen. Innan jag hann svara så fortsatte han..
"Ska vi dra vidare till ett glass ställe?". Jag såg frågande på honom.
"Ett glass ställe?!".
"Ja, du vet.. där man äter glass", sa Justin och såg på mig som om jag var korkad.
"Öh, ja.. visst..", sa jag osäkert.
"Säg inte att ni INTE har glass ställen i Sverige?!", sa Justin och såg förvånat på mig.
"Tja.. räknas McDonalds?". Justin skakade på huvudet.
"Du har en hel del att lära om USA märker jag.."
'
Efter att ha väntat in en av Justins livvakter begav vi oss ut på gatan bakvägen. Vi gick i tio minuter innan vi stannade framför en stor byggnad pyntad med neonskyltar som lös i rosa och limegrönt. Trots att klockan var halv 7 och det egentligen var middagstid så var det ganska mycket folk både innanför och ute.
"Det här är ett riktigt glasställe!", sa Justin och slog ut med armarna.
"Eller, ja.. egentligen är det frozen yogurt.. men det är nästan godare än vanlig glass!", fortsatte han medan vi gick in.
Jag såg i ögonvrån hur några tjejer började peta på varandra och sedan mot vårt håll. Jag gick närmre Justin och viskade diskret i hans öra.
"Är du säker på att du vill synas här med mig? Vi kan låtsas att vi inte känner varann om du vill så slipper du rykten..".
"Äsch, det spelar ingen roll.. frågan är om DU är beredd på att ta konsekvenserna?", viskade han tillbaka.
"Ja, men..", mer hann jag inte säga förrän han tog tag i min hand. Jag blev chockad men kramade den tillbaks.
"Så.. vilken smak ska man ta då?", frågade jag och såg upp på honom.
"Vilken? Gör om frågan till vilken du inte ska ta". Jag skrattade, men efter att Justin beställt förstod jag att han inte skämtade. Vi gick därifrån med en varsin skål som snarare var lika stor som en hink fylld med alla regnbågens färger av olika smaker, och med 7 olika toppings. Kiwibitar, chokladsås, kakdeg, jordgubbar, banan, strössel och hackade nötter.
"Eh, Justin.. hur tänkte du här?" frågade jag och studerade lasset jag hade på min tallrik.
"Säg om det där efter att du tagit din första tugga.. då kan du inte sluta äta!", sa Justin och stoppade in en stor sked i munnen och log. Jag gjorde detsamma och Justin hade haft rätt. Det var bland det godaste jag ätit på länge.
'
När jag ätit upp hälften av allt kände jag hur mätt jag faktiskt blivit.
"Shit vad gott det är!", sa jag och tog en klunk vatten. Justin såg upp på mig och började sedan skratta. Jag såg oförstående på honom. Jag drog handen övre munnen, var jag kladdig? Men det fick bara Justin att skratta ännu högre.
"Vad är det?!", utbrast jag och började skratta bara av att se Justin skratta.
"Kolla på dig själv..", sa han fortfarande skrattandes. Kvickt drog jag upp mobilen och speglade mig i skärmen. Då förstod jag vad han skrattade åt, jag hade chokladsås runt hela munnen. Jag började skratta högt jag med medan jag försökte torka mig runt munnen med en servett.
"Oj, du har visst också något där..", sa jag och pekade på Justins kind. Han slutade skratta och kände med hand runt munnen. Jag sträckte mig fram för att torka bort det år honom samtidigt som han lutade sig närmre mig. Diskret doppade jag fingret i min halvt smälta glass som låg kvar på tallriken och sekunden där efter hade Justin fått den i ansiktet. Den här gången var det jag som skrattade högst.
"Tyraaa..!", utbrast han och försökte låta sur.
"Hur ska nu morgondagens lödsedlar se ut? Justin Bieber attackerad med glass av galet fan..", sa jag.
"Eller ännu bättre.. Justin Bieber är så het att glassen smälter på honom!", sa han och flinade.
"Nej, i så fall föredrar jag det första alternativet.. att bli kallad för galet fan!"..
"Passa dig", sa Justin och hytte med fingret innan han började skratta igen.
'

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns glass i sverige? -.--

2011-01-24 @ 16:00:28
Postat av: Anonym

mer:D

2011-01-24 @ 17:50:37
Postat av: Y

Hihi vad kul. Kollade nyss in på fin blogg och fick se en massa inlägg. Väldigt kul att läsa det. men jag måste ha MER! Du skriver så bra :D :D :D :D

2011-01-24 @ 18:00:20
URL: http://typyaris.blogg.se/
Postat av: Johanna

¨hahhha roligt:D and love it;)

2011-01-24 @ 19:22:37
Postat av: Anonym

okej, men här var jag bor finns det många glassbarer? xD, fast jag förstår hur du menar! xD aja, MORE :D

2011-01-24 @ 23:29:08
Postat av: Anonym

haha gud va kul

"Justin är s¨het att glassen smälter på honom :D"

2011-01-25 @ 07:19:04
Postat av: Mia

Jättebra! Vill ha näst:D

Du skriver jättebra,jag menar det:)

2011-01-25 @ 15:38:42
Postat av: Julia :D

Jag tycker att den andra var bättre ;)

"Justin är så het att glassen smälter på honom"

HAHAHAHHAHA ;)

2011-01-25 @ 16:27:23
Postat av: Elvira

Bara en fråga var dem inte I Kanada för du skriver USA.

2011-02-07 @ 20:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0