Part 51

När vi släppt varandra började vi båda att skratta igen. Varför visste jag egentligen inte riktigt, men allting kändes bara så bra!
"Det här kommer förmodligen låta ännu konstigare men..", sa Justin med tystnade ännu en gång. Jag såg på honom utan att vika undan med blicken. Han stirrade rakt framför sig. När vi suttit tysta i vad som kändes som en evighet försökte jag hjälpa honom att avsluta meningen.
"Men..?", sa jag och log uppmuntrande mot honom. Han log mot mig och öppnade munnen, men precis när han skulle säga vad han tänkt ringde hans mobil.
"Sorry", sa han ursäktande, log snett och svarade.
"Hey det är Justin". Han satte sig upp från sin halvliggande position och gjorde en hairflip. Jag försökte att få det att se ut som om jag inte lyssnade på något av det han sa, men det var svårt med tanke på att han satt bara några decimeter ifrån honom. Jag tog några klunkar av min drink och började fippla med min mobil. Kollade in mina sms trots att jag inte fått några nya, allt för att han inte skulle tro att jag på något sätt försökte tjuvlyssna.
"Ja, men vi är bara.. ja i receptionen, men ja jag kommer. Nej. Klockan 7? Jaha.. Mmm. Nej han.. Nej men han behövs inte. Ja. Okej. Ja men snart. Nej snart. Jo snart. Ja, okej bra! Puss.. Ja, hejdå!". Justin la på och såg på mig med en suck.
"Det var mamma.. Dom har tydligen flyttat intervjuvn imorgon till klockan 7 på morgonen, så jag måste gå.. Du vet hur mammor är..". Han skakade på huvudet och höll upp båda armarna i luften. Jag skrattade.
"Ja, jag vet..". Vi plockade med oss de urdruckna glasen tillbaka till baren. Först där såg jag hur mycket klockan var.
"Shit, klockan är redan 2!", utbrast jag.
"Ja, jag vet. Jag ska upp om 3 timmar.. du behöver inte påminna mig!".
"Åh justee..", sa jag och fortsatte.
"Tänk på mig när du kliver upp och är jättetrött. Då ligger jag och sover i min mjuka, varma, sköna säng och kan sova huuuur länge jag vill!".
"Haha, glöm och dröm, för jag kommer banka på din hotelldörr när jag går förbi"..
"Du skulle inte våga!".
När vi kommit upp till våran våning skildes vi åt med en snabb puss.
'
Millas snarkningar hördes ända ut i korridoren, men trots att hon sov så djupt var jag noga med att inte väcka henne när jag stängde dörren efter mig. Jag borstade tänderna ännu en gång och klädde på mig min pyjamas innan jag kröp ner i sängen. Täcket var kallt, men jag brydde mig inte. Mina tankar var någon helt annan stans. Jag undrade vad Justin tänkt säga till mig innan hans mamma ringt. Jag hade inte velat fråga honom, var det något viktigt hade han själv tagit upp det igen.
'
___________________________________________
'
Här var en väldigt kort bit, ska försöka hinna med ännu en part senare idag.
Ställ gärna en fråga eller säg vad du tycker om novellen i min "frågestund" i inlägget under. Något som är bra eller borde bli bättre?
Och tack så jättemycket till er som tar er tid till att lämna en kommentar! För utan dom hade jag inte fortsatt att skriva.. ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

sååå himla bra, snälla meerr :D

2011-01-03 @ 14:37:40
Postat av: Linnéa

KOLLA IN MIN BLOGG BIEBERNOVELLEN.BLOGG.SE OCH BESTÄM OM MIN NYA NOVELL NU! TACK PÅ FÖRHAND:)

2011-01-03 @ 14:41:01
URL: http://biebernovellen.blogg.se/
Postat av: Johanna

vad jag tycker? Såklart jag tycker att det är suveränt bra:D

2011-01-03 @ 14:52:44
Postat av: anna

jag tycker att han typ ska säga att han är kär i henne osv. och tycker samma sak, så dom kysser varandra som går över till hångel, och dom blir upphetsade, men dom var i korridoren så dom går in på jusins rum och har biebersex (DETALJERAT :D) typ :)

KRAM

2011-01-03 @ 16:38:38
Postat av: Den Bästa :D

Du skriver fantastiskt bra :D Tror jag har kommenterat detta hundra gånger nu, men du är det. Det är den bästa bieber novellen jag läst faktiskt.

Jag pallar inte sitta och skriva allt jag har på hjärtat just nu, men det kommer nog senare :D

Du får gärna fortsätta :D

2011-01-03 @ 20:44:17
Postat av: Neejra<3'

awesome<3

2011-01-04 @ 02:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0