Part 102

TIDIGARE:
Klockan tickade på och utanför började det skymma vilket kändes oerhört konstigt med tanke på att det fortfarande var sommar! Plötsligt plingade det på dörren i samma stund som det började skramla i låset. Justin och jag slet med ens blickarna från teven och såg på varandra. Jag svalde hårt innan vi båda försiktigt reste oss upp ur soffan. Tänkt om jag inte fick åka?
____________________________________
'
"Hur ska vi göra?", frågade jag Justin nervöst medan vi hörde hur ytterdörren öppnades nere i hallen.
"Vi berättar bara som det är?", sa Justin och log lugnande.
"Men tänk om dom säger nej, klockan är mycket och dom är säkert trötta och griniga.. vi kanske ska..". Innan jag hann fullfölja min mening avbröt Justin mig.
"Det ordnar sig, jag sköter det här the american way, du behöver inte göra så mycket som att lyfta ett finger!".
Jag såg frågande på honom.
"På vilket sett du än sköter det så tror jag nog det är bäst om jag förvarnar dom.. Gå in till mitt rum och vänta så går jag ner och berättar att du är här", sa jag och pekade mot mitt rum en bit bort.
"Deal", sa Justin och tassade tvärs över vardagsrumsgolvet och in till mitt rum. Jag gav honom en "tummen upp", innan jag själv började röra mig nerför trappan.
'
"Hejj Tyra, har det gått bra?", viskade mamma när jag kommit ner samtidigt som hon kämpade med att dra ner dragkedjan till stövlarna hon haft på sig. Bakom henne uppenbarade sig pappa med min lillasyster sovandes i famnen vilket förklarade mammas viskning.
"Jo det gick bra, men du jag måste få säga en sak..", viskade jag lika tyst till svar.
"Tyra flyttar du på stolen är du snäll?", sa pappa medan han försökte balansera sig fram över de överfyllda hallgolvet, fortfarande med min lillasyster sovandes i famnen. Jag drog försiktigt undan den och lät honom passera.
"Ja?", frågade mamma och såg upp på mig i väntan på en fortsättning.
"Eh.. jo alltså.. kommer du ihåg när vi var i USA..?", började jag, jag visste inte riktigt hur jag skulle formulera mig.
"Ja?", svarade hon ännu en gång. I ögonvrån kunde jag se hur pappa började gå upp för trappan, raka vägen mot min lillasysters rum. Jag var tvungen att stoppa honom, mitt rum låg alldeles bredvid min systers. Så nu fanns det ingen tid till att dra ut på vad jag ville ha sagt. Han skulle upptäcka Justin utan min förvarning om jag inte kom på något snabbt.
"Jo alltså Justin är här..", det blev tyst ett tag innan jag snabbt tillade.
"Nu, här i huset.. I mitt rum lixom..". Pappa stannade upp och såg på mig.
"Ja, alltså jag.. eller typ vi skulle behöva fråga er en sak..", fortsatte jag.
"Ja men vad trevligt!", sa mamma, men jag kunde se att hon innerst inne verkade en aning skeptisk.
"Jag kommer snart, ska bara lägga ifrån mig henne..", sa pappa och nickade mot min lillasyster.
"Ska vi sätta på lite tevatten?", frågade mamma.
"Ja, det kan vi väll..", sa jag och ryckte på axlarna innan jag började dra mig uppåt igen.
'
När jag gick in i mitt rum satt Justin på sängkanten med reste sig hastigt när han fick syn på mig.
"Kusten klar?", blinkade han leendes och gick mot mig.
"Kusten klar!", nickade jag och ledde honom ut till köket där både mamma och pappa nu befann sig.
'
Timmen därpå rullade på snabbare än förväntat. Mamma, pappa och Justin kom mer än väl överens och pratade på om allt möjligt.
Det var först när jag gick på toa under några minuter som Justin tog läget i akt att fråga om hur de ställde sig till att jag skulle få följa med hans turne en stund. Det var tydligen de som han kallade för "the american way", att prata själv direkt till föräldrarna. Så när jag kom tillbaks frågade mamma:
"Så du vill att vi ska säga till mormor och morfar att vi kommer en mindre till sommarstället den här sommaren?". Först stod jag bara där som ett frågetecken, men snart gick det upp för mig vad hon försökte få fram..
"Så jag får följa med?", frågade jag och småstuddsade på stället av lycka.
"Yes box darling, du ska med!", sa Justin och skrattade.
___________________________________________________
Ganska händelselöst kapitel, men det blir förhoppningsvis bättre när de väl åker! ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Väntar redan på fortsättningen...

2011-07-28 @ 20:33:53
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-07-28 @ 21:16:07
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skit bra :)

2011-07-28 @ 21:38:48
Postat av: Fatima

sjukt grym novell. hittade den igår och läste från part ett till part 102! den är superbra och du skriver fantastiskt! jag älskar den. jag läser många justin noveller men den här kommer 2:a av mina favoriter. den är bra skriven och realistisk. fortsätt!

2011-07-29 @ 16:07:32
Postat av: Olivia Beadles.<3

Meer ♥

2011-08-06 @ 12:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0