Part 88

Kvällen därpå fick jag lov att lämna sjukhuset och åka tillbaks till hotellet med hänvisning till att ta det lugnt och äta smärtstillande max 2 gånger per dag.
'
Dagarna rullade på snabbare än vad jag hoppats. Jag visste att det snart var dags för att åka hem så därför kunde jag inte riktigt glädjas åt att vakna på morgnarna på samma sett som jag kunde i början av resan. Om förmiddagarna var jag för det mesta på hotellrummet och bara vilade som läkarna sagt åt mig, och framåt eftermiddagen gick jag antingen ut en sväng med resten av familjerna eller träffade Justin. Vi försökte att umgås så mycket det bara gick under de sista dagarna, oavsett om det gällde timmar eller minuter. Milla såg jag däremot inte mycket av. Hon hade verkligen fått upp ögonen för den där dansaren hon pratat med bakom scen efter Justins konsert, vilket var väldigt skönt för både Justin och mig. Inte för att vara taskig, men det var verkligen en lättnad att slippa behöva tänka på vad hon skulle tycka och tänka om allt jag och Justin gjorde.
'
Kom till receptionen 17.00! xoxo Justin
Så löd smset som jag fick under måndags eftermiddagen när jag satt på Starbucks och drack en caffe latte, till hälften fylld av massa socker och mjölk. Jag kramade om mobilen och log brett.
"Jag börjar gå hem, ska försöka vila lite..", sa jag och reste mig. Bättre ursäkt kom jag inte på. För egentligen hade ,speciellt mamma, uppskattat om jag suttit kvar ett tag till.
"Gör så gumman!", sa hon innan hon fortsatte.
"Vilken tid ska ni träffas?", trots att jag skulle kunna svara i samma sekund som hon ställt frågan så låtsades jag tänka efter ett tag.
"Runt 5 sa han.. Nere i receptionen.".
"Okej, vi ska också ut och äta så vi kommer nog gå tillbaka ganska snart vi med.. Kom förbi mitt och pappas hotellrum innan du går sen bara!".
"Okej, hejdå så länge!", sa jag och vinkade till resten vid bordet.
'
Så fort jag stängt hotelldörren efter mig sprang jag fram till datorn och satte på "Higher" samtidigt som jag satte i plattången och hällde ut allt innerhåll från min sminkväska på sängöverkastet.
'
(fortsättning under klippet..)
'
Jag skuttade runt som ett litet barn samtidigt som jag drog borsten genom håret och bättrade på mascaran gång på gång. Därefter drog jag på mig min outfit efter en hel del velandes hit och dit. Justin hade inte gjort så mycket som att gett mig en ynka liten ledtråd om vart det var vi skulle ikväll, så om jag skulle vara finklädd eller inte hade jag ingen aning om. Det slutade med att det blev en rosa-orange tunika, en tunn jacka, kilklackar och lite smycken av olika slag. Det kunde både anses som något uppklädd, eller lite mer avslappnat. Jag slängde en snabb blick på klockan när jag var färdig, men till min besvikelse var den bara fem över 4, det var hela 55 minuter kvar tills det att vi skulle träffas! Så den tiden fördröjdes bland annat med att bättra på outfiten genom att även måla naglarna.
'
Efter att ha sagt hejdå till mamma, pappa och Milla så ställde jag mig i hissen och åkte ner till lobbyn. Jag drog fram mobilen och kollade på klockan. 16.53. Om 7 minuter borde han vara här.
Number 1


Kommentarer
Postat av: Hjoppe

Hitta din blogg i måndags, satt hela kvällen och läste igenom den, RIKTIGT BRA är den, och jag är kille xD

Keep up the good work!

2011-03-18 @ 20:21:54
URL: http://www.hjoppe.n.nu/
Postat av: Amanda

Underbar som alltid ;)

Men jag tycker det e fett sorgligt att Tyra snart ska åka hem :(

2011-03-19 @ 00:29:59
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-03-19 @ 08:29:59
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Lovisa

hitta din blogg igår kväll, inte så smart efter som att jag typ va tvungen att läsa klart så somna inte fören 2! så nu sitter jag & väntar på att du ska skriva mer mer!! typ tack på förhand + du är sjukt bra på att skriva noveller!!

hade bra! :)

2011-03-19 @ 12:49:44
Postat av: Selina

Sjukt Bra Novelll, Du är bra på att skriva :) Jag Började läsa den här Novellen igår från part 1 och jag läste typ till ca kl.02:00 i natt å strax jag vaknade så fortsatte jag... Alltså shit jag är Obsessed :O Du måste bara skriva mer det är så sjukt bra :D bara som ett litet tips.. skulle du kunna lägga liite fler bilder bara så att man kan som "föreställa" sig mera? :) men annars en gång till.. sjukt bra :>

2011-03-19 @ 13:14:06
Postat av: felicia

en del till idag? :D:D snälla <3

2011-03-19 @ 16:03:41
URL: http://felizyas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0