Part 98

Tidigare:
"Kom in!", ropade jag högt och gick fram till datorn för att sänka musiken som fortfarande stod och spelade. Därefter började gå ner mot ytterdörren. Juste, det var ju låst! Jag ökade stegen och väl framme var jag snabb på att vrida om låset och öppna dörren. Till en början kunde jag varken se någon eller något. Men så plötsligt uppenbarade sig en gestalt bakom dörren. Det tog ett bra tag för mig att förstå vem det var, och när jag väll förstått vem det var tog det ännu ett tag för att jag skulle reagera.
"Oj.. hej!", var det enda jag lyckades få fram. Justin flinade mot mig innan han snabbt såg sig omkring.
"Är det okej om jag kommer in, så att ingen ser mig.."
"Eh, javisst!", sa jag och kunde inte undgå att le.
________________________________________________
'
Jag knuffade upp dörren och lät honom passera innan jag stängde den efter oss. Jag vände mig om och såg honom rakt i ögonen, de var lika bruna och gnistrande som vanligt. Jag skulle precis öppna munnen för att säga något när han kastade sig över mig i en enorm kram.
"Shit vad jag har saknat dig!", utbrast han. Jag blev lite osäker men var bara tvungen att krama honom tillbaka. Jag borrade in näsan i hans munkjacka och log brett när han kysste mig på pannan.
"Hur är det med dig?", frågade han sedan när han släppt mig.
"Jo men det är väll.. bra.. Hur är det själv?", svarade jag, och med ens kom bilderna av Justin och den andra tjejen upp i bakhuvudet vilket gjorde mig lite illa till mods.
"Det är jättebra nu när jag äntligen fått träffa dig igen", sa han och flinade innan han tillade.
"Och Sverige är ju jättemysigt! Förstår inte varför jag aldrig varit här tidigare!".
"Haha, mysigt och mysigt..", upprepade jag och grimaserade.
"Ja, faktiskt!", sa han och log innan han fortsatte.
"Är du ensam hemma?".
'
Påväg upp för trappan mot vardagsrummet efter att ha kommenterat hur söt jag var under mitt senaste skolfoto som han olyckligtvis lyckats sett utbrast Justin.
"Men varför har du inte svarat på mina sms?", han såg nästan lite oroligt på mig. Jag studerade honom noga, det var väll ändå tvärtom?
"Det låter som en fråga jag skulle kunna ställa till dig, varför har inte du svarat på mina? Jag har inte fått något från dig!", innan han han börja försvara sig tillade jag.
"Jo ett, det var den där gången när jag fick en bild på dig i mustasch!", jag kunde inte låta bli att le, trots att jag antog att det här var ett sådant där tillfälle där jag egentligen borde se stenhård ut, inte visa några känslor alls.
"Vad pratar du om? Eller alltså, mustachbilden minns jag, men du menar att inga andra sms kommit fram?", sa Justin.
Jag skakade på huvudet.
"Ne, inte ett enda efter det..".
"Verkligen?", sa han och rynkade på näsan samtidigt som han drog upp sin IPhone. Han knappade en stund på skärmen innan han höll upp den framför mig.
"Oj", var det enda jag fick fram när jag såg den senaste konversationen mellan oss. Han såg ut att ha skickat minst 50 sms utan att ha fått ett enda svar från mig.
Jag fiskade upp min IPhone ur fickan och visade mina senaste sms till honom, det såg ut som om jag suttit och pratat med mig själv eftersom man inte här heller kunde se ett enda svar jag fått.
"Skumt..", sa han innan han sprack upp i ett finurligt leende.
"Vad?".
"Så det betyder att du typ.. typ kanske vill fortsätta träffa mig? Jag har hela tiden trott att du kanske, du vet gått vidare eftersom jag aldrig fått något svar på mina sms..", sa han vilket fick mig att le brett.
"Ja, jag vill fortsätta typ träffa dig!", sa jag och skulle precis besvara hans kyss som han böjde sig fram för att ta då jag än en gång kom att tänka på bilderna på han och den där andra tjejen.
"Vänta!", sa jag och höll upp mitt pekfinger mot hans läppar. Det var otroligt svårt att inte skita i allt och bara fortsätta där vi precis slutat, men jag visste att det här var något jag var tvungen att göra.
"Alltså..", började jag. Justin såg oroligt på mig och tog min hand.
"Jag måste bara fråga.. Har du..", jag blev tyst ett tag. Skulle jag bara fråga det rakt ut? Jag antog att det var det bästa sättet att göra det på.
"Har du träffat en annan tjej?". Justins ögon blev stora som pingisbollar innan han utbrast.
"Nej verkligen inte, jag skulle aldrig kunna göra något sådant mot dig!"
"Men, bilderna..?", fick jag fram tyst och bet mig i tungan för att inte börja gråta. Var jag tvungen att vara så överkänslig!
"Nej, nej, nej..", sa Justin och log. "Menar du dom på mig och en tjej i bikini på stranden?"
Jag nickade till svar.
"Det är min kusin!". Det tog ett tag innan jag reagerade och förstod vad han sagt.
"Din kusin?", upprepade jag.
"Ja, min kusin, Rachel!". I den stunden som han sagt de orden kändes det som att en stor sten lyfte från mina axlar. På bara en sekund var all ångest jag nyss känt som bortblåst! Jag kunde inte göra annat än att flytta mitt finger från hans läppar och kyssa honom länge, länge!
__________________________________________________
Ursäkta för ett kanske lite rörigt och bildlöst inlägg. Men ville bara ge er en liten "upplösning" eftersom det var så länge sedan jag skrev senast! Men novellen lever fortfarande och jag har en del idéer på lager, så redan nästa inlägg blir förmodligen bättre! Hoppas jag fortfarande har några läsare kvar, har märkt att statistiken sjunkit en liten bit, men det kan jag bara skylla mig själv och min dåliga uppdatering på! :P
Glöm inte att gärna kommentera med idéer, tankar, kritik eller något helt annat! ;) xoxo

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer :D

2011-05-09 @ 17:22:02
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Jessica

Good, vill ha mer! Jag brukar titta in flera gånger om dagen för att se om du har uppdaterat, hehe. Titta gärna in på min blogg! :D

2011-05-09 @ 17:49:53
URL: http://whocouldknow.blogg.se/
Postat av: elena

så bra fortsätt

2011-05-09 @ 18:56:15
Postat av: Anonym

sjuuuuuuuuuuuukt bra!!!

2011-05-09 @ 19:17:43
Postat av: Amanda

Åhh Gud vad jag har längat efter den här delen :), jag säger som Jessica ovan kollar in här några gÅnger om dan och blir alltid lika glad när det finns ett nytt kapitel att läsa!!! Älskar din novell!!!

2011-05-09 @ 21:48:44
Postat av: matilda

Du är awesome. inget snack om saken!

2011-05-10 @ 10:34:22
Postat av: Ebba

jättebra! :)

2011-05-10 @ 15:18:51
Postat av: matilda

As bra. :D älskar din novell. Men är inte lika roligt när dom är ifrån varandra. :(

2011-05-10 @ 20:46:41
URL: http://maatiildas.devote.se
Postat av: fredrika

Älskar din blogg, du skriver as bra! :D

2011-05-10 @ 23:25:37
URL: http://jbberattelser.blogg.se/
Postat av: emma :)

åhhhhhhh, ääälskar din blogg !!! eller novell kanske man ska säga ? sjukt bra ! utklassar de andra hur lätt som helst ! Du skirver så väkligt oxå, det känns som man är där. Satt en hel helg och bara läste din novell om och om igen ! sluta aldrig skriva, du borde bli författare ! lycka till med allt, man vill bara ha mer !

2011-05-12 @ 19:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0