Part 97

Tidigare:
"OMG, OMG..", skrek hon rakt ut i luren.
"Vad hände?", frågade jag chockat och rynkade på näsan.
"James svarade, han vill träffas! Shit det här är min dag!", sa hon i samma höga tonläge innan hon fortsatte.
"Du, jag måste ringa honom medsamma, men vi hörs senare, okej?".
"Ja, visst.. hejdå..". Hon han knappt säga hejdå tillbaka innan hon lagt på luren. Själv sjönk jag tillbaks ner i soffan och drog en djup suck. Vad är det som händer egentligen?
_______________________________________________________
'
Vad jag hade tänkt mig skulle föreställa en kort vilostund förvandlades till en riktig sovstund, jag vaknade inte fören 2 timmar därefter av de välbekanta gnisslandet från ytterdörren en våning ner.
"Hallå, är någon hemma?", ropade mamma.
"Mhmm..", svarde jag så högt jag förmådde liggandes på mage med ansiktet nertryckt i mammas finaste prydnadskudde, woops. Sakta satte jag mig upp och gäspade stort innan jag reste mig upp och gick ner.
"Har du sovit?", frågade mamma när jag kommit ner till köket där hon hade fullt upp med att packa upp matvaror från 3 överfyllda matkassar.
"Mhmm..", mumlade jag ännu en gång och tog juicepaketet ur hennes ena hand som hon precis skulle ställa in i kylen.
"Ja, det syns, du har kuddsträck i hela ansiktet!", sa hon och skrattade lite diskret innan hon fortsatte:
"Vi ska över till Anette och Peter på middag ikväll, så du får välja själv om du vill följa med eller stanna hemma?".
Jag behövde inte tänka länge innan jag svarade. Anette och Peter hade en son på 2 år, och en dotter på 6, ingen som jag hade så mycket gemensamt med så att säga. Men min lillasyster följde gladerligen med då flickan på 6 år var en av hennes bästisar, som hon själv så stolt uttryckte det. Detta skulle betyda att jag hade hela huset för mig själv hela kvällen, BINGO!
"Nej, jag stannar nog hellre hemma..", sa jag och hällde upp ett glas juice.
"Okej, det finns en bit lassagne i frysen att värma på, ska jag ta fram en bit och låta den tina?".
"Nej, jag fixar det själv sen..".
'
Så fort familjen lämnat huset så drog jag ner rullgardinen som vette mot grannarnas hus, hämtade datorn från mitt rum och satte på spotify högsta volym.
(fortsättning nedan..)
'
Jag sjöng med och dansade i takt länge, länge innan jag med en lätt pust slog mig ner i soffan och torkade de små svettpärlorna som bildats i hårfästet. Jag kastade en snabb blick på klockan. Om en kvart började en av mina favoritserier på tv, då borde det var lagom om jag gjorde i ordning lassagnen nu. Att sitta och äta framför teven var nämligen enligt mig en av de bästa fördelarna man hade med att vara ensam hemma.
'
Jag satte på micron och stirrade på lassagnen som snurrade runt, runt där inne. Det var näst intill hypnotiserande. För att inte somna öppnade jag luckan och petade på den, men den var till min besvikelse fortfarande iskall, så jag lät den fortsätta utöva sina piruetter där inne medan jag gick och dukade upp i vardagsrummet med kniv, gaffel, underlägg och ett glas vatten. Det kanske inte blev den mest exklusiva dukningen jag någonsin sett, men det var bättre än inget!
I samma stund som jag skulle gå ut i köket för att känna på lassagnen ännu en gång så plingade det på dörren.
"Kom in!", ropade jag högt och gick fram till datorn för att sänka musiken som fortfarande stod och spelade. Därefter började gå ner mot ytterdörren. Juste, det var ju låst! Jag ökade stegen och väl framme var jag snabb på att vrida om låset och öppna dörren. Till en början kunde jag varken se någon eller något. Men så plötsligt uppenbarade sig en gestalt bakom dörren. Det tog ett bra tag för mig att förstå vem det var, och när jag väll förstått vem det var tog det ännu ett tag för att jag skulle reagera.
"Oj.. hej!", var det enda jag lyckades få fram. Justin flinade mot mig innan han snabbt såg sig omkring.
"Är det okej om jag kommer in, så att ingen ser mig.."
"Eh, javisst!", sa jag och kunde inte undgå att le.
h
Typsnitten på texten blev lite olika, har ingen aning om varför.. Hoppas det inte störde er allt för mycket! ;P

Kommentarer
Postat av: sabbe :)

Meeeeeeeeeeeeeeeer :D

2011-05-01 @ 16:57:44
Postat av: matilda

Mer, :D älskar din novell. :D <3

2011-05-01 @ 17:26:27
URL: http://maatiildas.devote.se
Postat av: Amanda

Jaaa Justin och Tyra träffas igen!! Super!!! :D

2011-05-01 @ 17:34:38
Postat av: elena

så bra fortsätt nuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

2011-05-01 @ 18:13:52
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-01 @ 21:08:02
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

fan vad braaaaaaaaaaaaa :D:D love it!!

2011-05-01 @ 22:48:21
Postat av: Larisa

Äntligen! meeeraaa!

2011-05-02 @ 16:56:02
Postat av: Ebba

Älskar den!

Meer<3

2011-05-02 @ 16:57:12
Postat av: Y

Älskar den! Äntligen får dom träffas igen :D Längtar redan tills det kommer MEER :) <3

2011-05-03 @ 21:55:56
Postat av: Anonym

Meer :)

2011-05-06 @ 18:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0