Part 99

Tidigare:
"Det är min kusin!". Det tog ett tag innan jag reagerade och förstod vad han sagt.
"Din kusin?", upprepade jag.
"Ja, min kusin, Rachel!". I samma stund som han sagt de orden kändes det som att en stor sten lyfte från mina axlar. På bara en sekund var all ångest jag nyss känt som bortblåst! Jag kunde inte göra annat än att flytta mitt finger från hans läppar och kyssa honom länge, länge!
____________________________________________
'
"Vad är det som luktar..?", frågade Justin och släppte greppet om mig. Jag satte näsan i vädret och drog in ett djupt andetag.
"SHIT, det är lasagnen!", utbrast jag på svenska vilket fick Justin att börja skratta. Om det var mitt panikutslagna ansiktsuttryck eller det främmande språket som roade honom så hann jag inte fråga. Kvickt smet jag förbi honom och sprang med elefant steg ut mot köket. Och mycket riktigt, det var från micron som lukten kom ifrån. Hur kunde jag vara så klantig att glömma den? Jag kunde inte längre se lassagnen där inne, hela micron var fylld av rök. Jag slängde mig över stop knappen och drog upp luckan. Röken vällde ut och la sig som ett tjockt moln runtom mig.
"Shit", utbrast jag igen och började veva med en tidning fram och tillbaka för att skingra röken och därmed undgå att brandlarmet skulle dra igång.
"Hahah, vad håller du på med?", hörde jag Justin skratta bakom mig. Jag vände mig om och gav honom en ledsam blick.
"Min middag blev lite.. bränd..". Justin korsade köksgolvet och kikade försiktigt in i micron.
"Lite? Den är ju kolsvart!", utbrast han innan han började skratta ännu mer.
"Du, klaga inte på mina matkunskaper, jag fick faktiskt MVG i hemkunskap!".
"MVG?", sa han och såg frågande på mig.
"A++++ typ, högsta betyg!".
Justin skakade bara på huvudet och knuffade mig i sidan.
"Vilken himla tur att jag såg en pizzeria bara ett kvarter bort..".
Jag spelade sårad och svarade:
"Jaja, visst.. om inte min mat duger så.. Jag kommer aldrig bjuda dig på min fantastiska mat igen om du ska vara så otacksam!".
"Haha det är lugnt, jag klarar mig nog ganska bra utan den!".
Kvickt var jag framme alldeles intill honom och drämde till honom med tidningen. Men jag ångrade mig redan sekunden därefter när han tog tag om min handled. Han flinade brett innan han förde handen nedåt och nöp mig strax ovanför höften.
"IHH", skrek jag och hoppade till. Han kom ihåg vart jag var som kittligast.
"Sluta bråka och beställ en pizza, annars vet du vad som händer..", sa han och nöp mig på samma ställe ännu en gång vilket fick mig att sträcka upp båda händerna i luften och släppa tidningen.
"Okej, okej, jag ger mig för den här gången!".
'
När pizzorna kommit slog vi oss ner framför teven och såg på "Talang". Justin bad mig var och varannan minut att översätta vad dom sa samtidigt som han försökte härma deras uttal vilket fick mig att kikna av skratt. Man kunde inte urskilja ett enda ord av vad han sa.
"Neej, du måste säga SÄÄL, inte soel! Säg äääää!", försökte jag gång på gång och visade hur han skulle lägga tungan för att få fram ett ä-ljud, men utan vidare framgång.
"Nej, det här går inte!", sa Justin och lutade sig tillbaka i soffan. Jag drack upp colan jag hade kvar i glaset innan jag gjorde detsamma.
"Jag har saknat dig.. jätte mycket!", sa Justin, log och la armen om mig. Jag blev alldeles varm inombords och log tillbaka.
"Jag har saknat dig också! Hur länge stannar du?".
"Två eller tre dagar tror jag, måste vidare och avsluta turnén sen..".
"Okej.. men, men vad gör du egentligen här? I Sverige?".
"Det vill du inte veta..", sa han och flinade.
"Va?", sa jag och såg förvirrat på honom.
"Du hörde vad jag sa!", svarade han med samma hemlighetsfulla leende.
"Men vad menar du, nu måste du ju berätta!", utbrast jag och fortsatte:
"Har du satt in en extrakonsert?!", han skakade på huvudet.
"Ska du på någon intervjuv? Ha nått slags uppträdande?".
"Nope, eller det kanske blir någon intervjuv, men det är inte anledningen till varför jag är här..".
"Men kom igen Justin, berätta då!"
"Nope!", svarade han kort.
"Joo, har man sagt A måste man säga B!"
"Hmm..", mumlade han.
"Snälla söta rara Justin!"
"Vill du verkligen veta?", sa han.
"Men JAAAA", utbrast jag och såg spänt på honom.
"Okejj..", började han och rätade på sig.
kkkd


______________________________________
Tack så jätte mycket för era kommentarer. jag blir SKIIT GLAAAAD!♥

Kommentarer
Postat av: Matilda

Helt awesome mannen! Nästa del måste komma SNART! :D

2011-05-13 @ 21:39:29
Postat av: Ebba

Älskar den!!

MEEEER<3

2011-05-13 @ 22:25:06
Postat av: Anonym

så jävla bra!!! man vill bara ha mer och mer D:D:D åhh beroende

2011-05-13 @ 22:36:56
Postat av: elena

super bra fortsätt

2011-05-13 @ 23:54:30
Postat av: Larisa

MEEEEER <3 fett gryym är deen!

2011-05-14 @ 10:55:20
Postat av: Johanna

mer mer :d

2011-05-14 @ 13:21:38
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Jessica

Men ååh vad bra! måste du sluta när det är så bra! Vill ha meeer! :)

2011-05-14 @ 16:06:16
URL: http://whocouldknow.blogg.se/
Postat av: Jussan :)<3

Hur bra som helst!! Mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer! :D

2011-05-15 @ 00:43:18
URL: http://Jozephinee.devote.se
Postat av: Sabbe :).

Grymt, mermermer !! :D:D

2011-05-15 @ 19:09:28
Postat av: Anonym

hihi very very good. Loveit ! :D Meeer :D <3333

2011-05-15 @ 21:35:21
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRR !!!!!!!!!!!!!

2011-05-19 @ 21:49:28
Postat av: F

wow! jag är helt fast i din novell! superbra! Kolla gärna in min, har precis börjat och tar gärna emot feedback! :) kram!

2011-05-21 @ 18:44:15
URL: http://fanficsjb.blogg.se/
Postat av: Emmy

jätte bra!!! meeeerrr! älskar den!

2011-05-23 @ 16:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0